Kärlekens språk

1,3

Handling: Det handlar om sex & samlevnad. Sabine är kär i Julia, men dras samtidigt till den oemotståndliga TV-programledaren Stella Måne. Stella har svårt å sin sida att finna sig till rätta i sitt liv med den internationelle modellen hon har som sambo. Bernt känner att han börjar bli gammal och har problem med potensen. Peter är olycklig i sitt förhållande och börjar misstänka att han är gay. I kärlekens språk får alla hjälp med sina problem och frågor.

Regissör: Anders Lennberg
Jan Mybrand
Bert-Åke Varg
Charly Wassberg Borbos
Arne Weise

Det här är en skrämmande dålig sexualupplysningsfilm med Regina Lund som programledaren Stella Måne. Förstår egentligen inte ens vad tanken var med själva upplägget då informationen som ges är otydlig och gles. Istället utvecklar sig det hela till en såpaaktig skitfilm. Den sunda inställningen till de olika sexualiteterna är väl det enda positiva jag kan se med filmen, men annars är det skräp. Jo, förresten, en scen med Bert-Åke Varg var rolig också.

Helt okej film, tycker själv att det är en upplysningsfilm om sex och det bode man veta innan man ser den.

Venschla

Ska då först säga att vi såg denna i skolan så jag hyrde den typ inte frivilligt eller nått ^^

Jag tycker att det var lite överdrivet med detaljer men aja i utbildningssyfte så antar jag att det var en bra film...
Hade egentigen ingen bra handling. Det var ju liksom bara sexscener hela tiden och det är väl inte precis något jag älskar så.. en etta passar denna filmen finfint!

(jag blir äcklad av Regina Lunds roll!)

Patetisk och löjlig upplysningsfilm som bara var avsyvärd att se. Fångade inte mitt intresse på något plan.

Xenomorph

Så usel som en film kan bli. Det är förstås en upplysningsfilm, men som sådan är den också hopplöst dålig och löjlig.

djerryg

Det här ska man egentligen inte se som någon film utan snarare en instruktionsvideo för relationer och sex. Den ger faktiskt väldigt bra information och talar tydligt och bra om olika situationer, men inte vill man sitta och se den här när det finns BRA FILM att se!

Kärlekens språk (1969)