Djungelboken 2

2,4

Handling: Mowgli, Baloo, Bagheera och de andra är tillbaka. Djungelboken 2 tar vid bara fem dagar efter att vi lämnade Mowgli i människobyn. Han trivs med sin nya familj, men längtar tillbaka till sin gamla vän Baloo. När Mowglis djungellekar försätter byns barn i fara förbjuder Mowglis nya pappa honom att lämna byn. Sårad och ledsen smiter han ut med hjälp av Baloo. Vad Mowgli inte vet är att hans nya vän, en flicka som heter Shanti, är orolig för honom. Hon trotsar sin rädsla för djungeln och följer efter honom. Saker och ting blir riktigt komplicerade när den hypnotiserande ormen Kaa, bestämmer sig för att göra Shanti till sitt mellanmål.

År: 2003

Jim Cummings
Phil Collins
J. Grant Albrecht

bananasplit_96

När man gör en uppföljare till en film brukar ofta resultatet inte bli riktigt bra. Så är även fallet med "Djungelboken 2 ". Den är inte lika fint tecknad som den första filmen, och Mowglis röst är inte lika bra. Den här filmen duger om man vill ha lite underhållning, men inte mer.

visst söt film men ingen MVG uppföljare direkt

BLä disneys dåligaste 2:a!!

Bambi Tjejen

Okey...Det var roligt att man fick se den sköna Baloo i filmen
igen.Mycket skönt att han hållde på med sina galna skämt.
Baloo är den enda roliga i filmen.Han har mycket "humor" i
sig men de andra karaktärerna har mycket...nja vet inte hur
man ska förklara det,de har Jag-är-så-tråkig-att-jag-måste-
gå-i-terapi,det har de i sig,men ibland måste jag erkänna
att den kan vara rolig ibland men absolut inte mycket!!
Så av mig får den en svag 2:a.Tro mig den är inte den sämsta
filmen,jag har sett sämre än detta,jag trodde de skulle göra
filmen bättre faktiskt :/

Hanes

Djungelboken var en av mina verkliga favoriter som barn, och jag hade aldrig väntat mig en uppföljare. Och nu kom den väldigt sent, så jag tänkte att jag kan väl se den. Men som tur var så såg jag den på TV, för jag hade nog aldrig betalat för att se den på bio. För Djungelboken 2 är faktist en riktig lyckad uppföljare. För den är inte lika fint tecknad som i denn första, och 2:an har typ bara en ny sång. Alla andra är från den första. Men filmen kunde vara rolig ibland och sångerna är ganska bra utförda. Så jag ger ändå Djungelboken 2 en trea, för jag hade faktist lite kul när jag såg den, men den kunde också varit lite längre..

Inte lika bra som första men helt oki är den.

heroin

Bland det sämsta skräpet jag sett, slafsigt tecknad och handlingen verkar vara påhittad under en kafferast.
Hyr första Djungelboken-filmen istället.

Filmen är animerad

Djungelboken (1967)
Djungelboken: Mowglis äventyr (1998)