Tre på rymmen

Handling: Efter 14 år på kåken är bankrånaren Lucas en hederlig man. Men ödet är grymt och han blir gisslan vid ett misslyckat bankrån - polisen har förstås svårt att tro det.

År: 1989
Rick Hall
Bill Cross
Stanley Brock
John Procaccino

Tre på rymmen är en helt underbar film. Den är hysteriskt rolig och även gripande på sina ställen. Sällan har jag skrattat så mycket. Nick Noltes ansiktsuttryck när han blir skjuten i benet ... helt oslagbart! Fler komedier borde vara som denna. För mig tar denna sig upp till det absoluta toppskiktet inom komedier tillsammans med Lone Star State of Mind (2001) och Smala Sussie (2003).

Skådespelarna är också riktigt bra. Nick Nolte är riktigt kul, Martin Short är bedårande söt och till och med Sarah Rowland Doroff är riktigt duktig i rollen som Meg. Tycker också mycket om James Earl Jones roll som den envise Dugan, och Alan Ruck som hans assistent. Bruce McGill som hårdkokt gangster är helt underbar. Mycket synd att den här filmen inte har blivit mer uppmärksammad.
"This isn't mine."
"What?"
"This isn't my daughter."
"Hide!"
"I don't want this one, I want mine!"

Har sina stunder. Särskilt Martin Short är riktigt rolig på sina ställen, som t.ex. vid bankrånet.

pillan

En person som har suttit länge på fängelse och kommer ut.
Polisen har svårt att förstå att han vill va hederlig nu, men han blir vittne till en bankrån och polisen har följt honom och tror att den är han.

Filmen är rolig, bra.
Rekomenderas att se.

En underhållande remake med utmärkta skådespelarprestationer. Man faller för filmens charm.

chokladberoende87

En rätt tråkig film.

crazybaby

Otroligt mysig film där jag stundvis inte kan låta bli att skratta! Härlig!

"This isn't mine."
"What?"
"This isn't my daughter."
"Hide!"
"I don't want this one, I want mine!"

pillan

En person som har suttit länge på fängelse och kommer ut.

Filmen är rolig, bra.
Rekomenderas att se.

Ett rån för mycket (1986)