Kids

Handling: Clarke skildrar på ett obehagligt öppet och nästan dokumentärt sätt ett gäng fullständigt empatilösa tonåringars destruktivt hjärndöda tillvaro i 90-talets New York? En film som inte ger några svar och som väckt omfattande debatt. Men man berörs - på ett eller annat sätt.

År: 1995
Adriane Brown
Sajan Bhagat
Billy Valdes

losdrivaren

Underbar film! Finns inget som slår denna!

Tråkig film , bara massa tonåringar som bablar och går runt..

Trodde filmen skulle vara bra men den var bara löjlig, deprimerande och rent ut sagt meningslös.

Shellix

Jag kan inte säga att jag blir särskillt berörd av den här filmen. Det verkar som att Clark har försökt klämma in så många "hemskheter" som möjligt på en och en halv timme. Droger, gängvåld, våldäkt, HIV o.s.v. Det känns lite krystat ibland. Men på plussidan så är skådespelarna väldigt trovärdiga, och storyn har få svackor. Så Kids får en svag trea.

ToxicAvenger

Mycket trovärdig och intressant.

Detta är antagligen Clarks mildaste film, jämfört med alla andra filmerna är den här ganska tom på sex, våld och annat snuskeri. Vad är då meningen med filmen?
Det vet jag inte, upplägget är ganska simpelt och man får inte ut särskilt mycket av storyn som bara kör på en enda grej och hoppas på att lyckas med det. Det gör den inte, detta är en enda långtråkig film med temat: Knark, en massa ungdomar som knarkar och får Aids, jag varken sympatiserar eller påverkas av detta, kanske påverkas jag av Clarks lysande filmer överhuvudtaget och kanske ligger det något i meningen med den här filmen. Jag kan bara inte hitta den, så filmen får en svag tvåa.

mkay marre

oj vilken film,Larry Clark får en verkligen påverkad genom hans karaktärer och handlingar i sina filmer.
Kids är otroligt obehaglig och det känns verkligen som det är på riktig,och jag blir helt imponerad utav skådespelet i filmen.
Om du vill se en film som påverkar dig och som får en att fundera efter att man har sett den,skulle jag rekomendera Kids.