Mulan

Handling: För att rädda sin far undan döden i den kinesiska kejserliga armén, tar dottern Mulan i hemlighet sin faders plats och blir en av Kinas största hjältinnor på samma gång.

År: 1998
Regissör: Barry Cook Tony Bancroft
Originaltitel: Mulan
Ingår i tema: Disneyklassiker

Lilla_katja

Denna FilmEN äR BLAND DOM BÄSTA I DISNEY! sorry för stora boktstäver :P Men den är Så Otroligt rörande ( enligt mej ) !

En av dem bättre och vackrare Disney klassikerna. Underbar musik och foto.

Bambi Tjejen

En Vacker Disney Film.Den har allt i sig som en film borde
Ha.Älskar Muschu,han är såå ball och helt sevärd.Han äger
hela filmen!Speciellt musiken var underbar också :)
Klar 5:a

Gillade den som liten. En favorit när jag var liten faktiskt.

Den bästa Disney filmen av dem alla! Mulan! Bra musik, bra historia, roliga karaktärer och ett fint slut. Jag ryser faktiskt av den här filmen, varje gång jag ser den.

Isabellet

Denna filmen har en riktigt bra story, vilket både passar för äldre och yngre. Jag såg den när jag var liten och nu när jag är äldre tycker jag fortfarande att den är riktigt bra, vissa andra disneyfilmer som jag har sett nu på senare tid har varit lite för barnsliga. Stark 4!!

Annie91

Min absoluta favorit Disney film genom tiderna. Den innehåller precis ALLT som gör en film till en 10 poängare. Humor, romantik, drama, bra musik och för att inte tala om karaktärerna. Det är inte lika många filmer med så starka, unika och färggranna karaktärer som lyfter fram den redan oerhört starka handlingen. Den lugna och logiska kapten Shang är en lysande kontrast till den mera impulsiva och handlingsrika Mulan, för att inte tala om den absolut galna draken Mushu (som dessutom är min favorit). En riktig jackpot

Bättre än väntat vid omtitt i feb 2018.

janne lindh

En av Disneys bästa filmer. Proffsigt och fartfyllt äventyr med bl.a. fantastiska kamp- och masscener i ett snötäckt berglandskap. Kunde ha varit en fullpoängare men som i flera andra moderna disneyfilmer stör töntig amerikansk s.k humor helhetsintrycket.

madeleine_g

En av disnyes stora klassiker i modern tid men absolut inte den bästa. Lite småtråkig emellanåt men trots det absolut värd att se.

Filmen är animerad

Mulan 2 (2004)