Tic Tac

Handling: Här möter vi skinnskallar, två skolungdomar, en polis, en invandrare, ett par. Deras historier löper jämsides, ibland korsas vägarna. En del går mot undergång, för andra tänds ett visst hopp.

År: 1997

Hugo Ruiz
Gunvor Pontén
Bengt Blomgren

Robert_Eriksson

Jag gillar inte sättet den är gjord på, att man hoppar fram och tillbaka istället för att berätta den på ett vanligt vis, men annars tycker jag det här är en ganska intressant och bra film. Jacob Nordenson är fruktansvärt rolig! En stark trea.

En - 4 som film & i sin egen genre.

Taglines: Ett människoliv mäts i år men styrs av ögonblick / 5760 sekunder regisserade av Daniel Alfredson.

En riktigt cool och annorlunda film för att vara svensk. Jag gillar trenden som kom där ett tag med icke kronologisk ordning. Här funkar det perfekt. Bra skådespel. Hamnar selfenklartsen i DVD-samlingen.

Trivia: Jag "känner" skådespelaren Emil Forselius som spelar skinnhuvudet Lasse, sedan skådespelaråren på 1990-talet. Han är lika ung som mig.

Helt oki film men inte mer. Tuva är juh bra.

Tillhör inte skaran de bättre svenska filmer jag sett, men den är ändå okej. Lite rolig och lite intressant.

Robert_Eriksson

Det här är en överraskande bra svensk film som verkligen sticker ut från mängden. Tuva Novotny passar inte så bra i sin roll, men resten av ensemblen är perfekta. Sättet som historien binds ihop på är underbart och visar människors olika perspektiv på saker och ting. Jag blev mäkta imponerad!

Jlarsson

Otroligt välgjord,bra skådespelarinsatser, en film som man behöver klura lite på.

Intressant drama, halv taskiga skådespelar insatser. Kul skildring på människor som hamnat snett. Stark 3a.