Coffee and Cigarettes

Musik:

Musik:

Handling: Ett antal berättelser om människor som på olika sätt diskuterar sina liv över kaffe och cigarretter. Detta är en film som bygger på ett antal korta berättelser filmade vid olika tillfällen.

År: 2003
Vinny Vella Jr.
Jack White
Meg White

starkenberg

annorlunda!inte särskillt svårt att hänga med precis. bra skådespelare. kul idé med roliga små inslag. jag tycker den var mycket trevlig att titta på och rolig underhållnig. men som sagt inget man förväntar sig av dessa skådespelare men det gör det bara ännu bättre!

Desperat

Filmen är bra i små doser. Jag hade hellre sett tio minuter i taget av filmen, då den snabbt blev tråkig. Bör ses med en kopp kaffe (eller någon annan varm dryck) i handen, och för rökare kan det vara en bra idé att röka i pauserna.

Rätt briljant i sin överdrivna simpelhet. Smart användning av subtext och de flesta skådespelarna agerar perfekt. Givetvis är vissa historier bättre än andra, men nivån är ovanligt jämn, antagligen för att det är samma regissör som stått bakom verken. Svag fyra, filmen lyckas verkligen underhålla med sin originallitet och det hela fungerar verkligen som en frisk fläkt.

kalles

Tråkig och mer dryg och olustig än nyskapande och träffande..
Dom flesta dialoger är hemskt ointressanta och levereras stelt..

Ingen höjdare helt enkelt..

Lasermannen

Scenerna har allihopa extremt underhållande samtalsämnen, och de är allihopa extremt väl uppbyggda. Ta tex. scenen med Iggy Pop och Tom Waits (fantastisk) hur det börjar med att Tom Waits är i ett slags mentalt underläge och sen när scenen går mot sitt slut har det vänts helt och hållet. Mest flippat är scenen med Meg och Jack White. Lite smått underbart en dag efter att man varit på underbar.

sirnootherlikemykind

delvist rolit, men lite för boring annars. cool ide endå, de kunde bara vara lite mer fart imellanåt, blev för segt liksom..

nemo-saltat-sobrius

Filmen som fick mig till att börja dricka kaffe.. :>

Lite smårolig film med intressanta diskussioner, men den var förbannat tråkig, man tröttnar faktiskt. Men det är så orginellt och snyggt och svart-vitt, den funkar, men inte om man är trött.

Filmen är svartvit