Way of the Dragon

Handling: Tang Lung reser till Rom för att hjälpa några kusiner som riskerar att förlora sin restaurang till ett gäng brottslingar. När Tang sätter stopp för det hela tar brottslingarna hjälp av en europeisk kampsportsexpert för att besegra honom.

År: 1972
Regissör: Bruce Lee
Originaltitel: Meng long guojiang
Alternativ titel:Return of the Dragon (USA)
Ursprungsland: Hongkong
Chung-Hsin Huang
Robert Wall
Ing-Sik Whang

Xenomorph

Stabil fyra. En mycket bra klassisk kampsportsfilm. Fighterna är mer åt det realistiska hållet och är därför inte så koreograferade. Min favorit av Bruce Lee's filmer. Känns väldigt påkostad för att vara en Hong-Kong film.

fightscener bra
handling dåligt

filmen e kampsport man letar efter.chuck och bruce e en guldkorn scen

Håller samma standard som alla andra Bruce Lee filmer. Underhållningsvärdet är helt okej.

Rune

Bruce lee är kungen av kampsport på film.

daniel JKD

En av Bruce Lee´s bästa film och en av världens bästa martial arts rullar som gjorts. Bruce Lee är fenomenal och actionscenerna är av världsklass.

Fightscenen mellan Bruce Lee och Chuck Norris är Legendarisk! Filmen i sig kanske inte är så bra men fightscenerna skjuter våldsamt upp betyget till en stark 5a! Bruce Lee är The Legend!

Timoti

En ganska bra Bruce Lee rulle. Det är kul att se när Bruce spöar ner alla idioter och så. Kampen mellan Chuckan och Brucan är rätt cool. Jag hade hoppats mera av den här filmen, men får 3,44 av mig.

Manfred von Richthofen

Vet inte vad jag ska skriva om den här filmen