Storm of the Century

Handling: Årets storm är på väg och de 400 invånarna på Little Tall Island förbereder sig så gott det går. De är dock inte beredda på den mystiske främlingen som dyker upp från ingenstans. Han slår ihjäl en gammal dam och låter sig själv sedan arresteras. Han har ingen förklaring till varför han dödade den gamla damen men han har ett budskap till öns invånare: "Ge mig vad jag vill ha så försvinner jag". Det visar sig sen att han känner till alla invånarnas mörkaste hemligheter och synder och det inträffar fler dödsfall. Samtidigt slår stormen till med all sin styrka och den lilla ön blir totalt avskärmad från omvärlden. Många frågor ställs men inga svar. Vem är den mystiske mannen och vad är det han vill ha?

År: 1999

Kathleen Chalfant
Jeremy Jordan
Ron Perkins

Copyright Greengrass Productions

En oerhört bra film. Klassiker som är så spännande så jag rekomenderar den starkt

Cameron_84

riktigt bra!

Arcadia

Jag tycker den här filmen är helt suverän. Så jäkla spännande rakt igenom.

Jag tycker mycket om den här filmen. Mycket intressant handling som fick mig att vrida mig av spänning. Den skulle få en femma om det inte var för det faktum att vissa saker i ploten aldrig fick någon förklaring. Men det stör inte helhetsintrycket särskilt mycket.

Helt okejh. Jag gillar Steophen

ToTTer

detta är en film som jag personligen tyckte var väldigt bra. Den var/är väldigt lång och detta medför att filmen känns lite seg imellan åt, men det är den typen av film som ska ge tittaren tid att tänka över vad som just hänt och vad som kan ske härnäst. Filmen bjuder på en del positiva överraskningar. :)

sarao

Det var en bra film.. läskig och ruskig.. fast den var väldigt lååång..