Jorden runt på 80 dagar

Handling: Vi får följa Passepartout (Jackie Chan) - en kinesisk tjuv som stjäl en ovärderlig Buddhastatyett och sedan söker skydd hos den excentriske resenären Phileas Fogg.

Fogg har slagit vad med medlemmarna i sin herrklubb att han kan ta sig runt jorden på bara 80 dagar och tillsammans med Passepartout ger han sig av på en resa som blir ett fantastiskt äventyr.

Regissör: Frank Coraci
Daniel Hinchcliffe
Wolfram Teufel
Ewen Bremner

torulf

Oj oj oj, jag trodde att det skulle vara en Jackie Chan film. Vill man se rolig Kung-Fu är Jackie ett hett tips. Vill man se våldsbefriad film är Disney ett bra alternativ. Men att kombinera dessa två är inte bra. Det bidde en tumme. Jules Verne skrev fantastiska berättelser som antik Sci-Fi. Disney lyckades förutom att ta bort fightern ur Chan även att ta bort magin ur Verne. Det hela blev en urvattnad matiné långt från boken. Filmen underhåller, men inte mer.

tessan81

Jackie Chan är verkligen en katastrof i komiska roller. På det hela taget är det här en barnfilm, 10-åringar uppskattar säkert de konstiga manickerna och den tramsiga komiken. Helt bisarrt att se Schwarzenegger som turkisk prins i afro-frisyr.

Rolig emellanåt. En film som man kan se många gånger utan att tröttna men inget mästerverk kanske.

kristin

Att kalla en film som inte har ett dugg med orginalet (boken) att göra ser jag som falsk varudeklarering en skitfilm som borde skickas till skokrämsfabriken så fort som möjligt
Joline

en mycket rolig och underhållande film med Jackie Chan

Joon

Helskön film om du är under 10 år.
Man tycker ju att det blev en lite anorlunda blandning mellan kung fu och äventyr.

//JOON

truls

Nja jag får väll säga att den är en "typisk" barn film.

Venschla

- För mycket slagsmål