Två tigerbröder

Handling: Bland tempelruinerna djupt inne i djungeln föds två tigerungar. En är skygg och försiktig, den andre är djärv och modig. Deras liv är sorglöst och lekfullt, tills de en dag fångas in och skiljs från sina föräldrar och varandra.

Genom ett ödets nyck återförenas de igen i vuxen ålder. De känner genast igen varandra, deras känsla för bus återuppväcks och de ger sig av på en oförglömlig resa tillbaka till sitt hem.

Regissör: Jean-Jacques Annaud
Nozha Khouadra
Bô Gaultier de Kermoal
Annop Varapanya

Flora

visst är den söt och så. men det enda jag kunde tänka på var hur tigrarna egentligen belv behandlade, det kändes som djurplågeri allting som dom utsattes för i den här filminspelningen...

Jag älskar den här filmen. Kan se den många fler gånger. En mycket stark 4

Regndroppe

Jag tycker att detta är en väldigt bra film, tigrar är väldigt fina djur.
Freddie Highmore spelar bra som den lilla pojken.

Gullig

Jag skulle kunna göra en lista på allt som stör mig med den här filmen - men det får inte plats här. Den är ojämn eftersom den ibland är irriterande seg och ibland onödigt snabb. En krokig historia som frestar på tålamodet och ett ansträngt slut. En viss charm är det enda som egentligen räddar Två tigerbröder från underkänt.

Elysium

En helt okej familjefilm. Den är överdriven, men vilken familjefilm är inte det. Jättesöta tigrar och snyftig historia.