High Crimes

Handling: Ashley Judd spelar Claire Kubik, en smart och sexig advokat vars värld går i spillror då FBI anklagar hennes make Tom (Jim Caviezel) för mordet på civila under en hemlig armémanöver femton år tidigare. Tom bedyrar sin oskyldighet och Claire bestämmer sig för att försvara sin man. Hon tar hjälp av en alkoholiserad, men väldigt kompetent före detta militäradvokat (Morgan Freeman) och tillsammans kommer de en konspiration på spåren. Hon måste nu sätta hela sin karriär och sitt liv på spel för att finna sanningen!

År: 2002
Emilio Rivera
Michael Shannon
John Billingsley
Dendrie Taylor

Det förträffliga skådespeleriet höjer filmens helhet. Oförutsägbar.

Typisk Ashley Judd film, som verken imponerar eller gör en besviken. Älskar ju James Caviezel, så antar att jag tyckte filmen blev snäppet bättre men honom.

antoniuz

stark 3'a

Otroligt bra skådespelarinsatser av både Morgan Freeman och Ashley Judd!
Handlingen är inte dum den heller :)

Chamillionaire

Filmen är hmm... väldigt bra. Bra skådespeleri och manus .. En 4:a!!

slizy

En mycket bra film. Hade inte hört talas om skådespelarna i denna film förutom Morgan Freeman. Men de imponerade och höjde denna till en bra film!

High Crimes absoluta styrka är rollbesättningen. Morgan Freeman, Ashley Judd och Jim Caviezel gör mycket bra ifrån sig. Handlingen är lite väl luddig, och jag blev inte så imponerad av klimaxen. Hade man kapat de sista tio minuterna så hade High Crimes kanske fått en stark fyra. Slutscenen är dock väldigt trevlig.