Fantasia

Musik:

Musik:

Handling: Här får du möta dansande svampar och förtrollande älvor, Musse Pigg som trollkarlens lärling, marscherande kvastar, mörka demoner och alla andra oförglömliga episoder. Allt till tonerna av The Philadelphia Orchestra, under ledning av Leopold Stokowski.

År: 1940
Regissör: James Algar Samuel Armstrong Ford Beebe Jim Handley T. Hee Wilfred Jackson Hamilton Luske Bill Roberts Paul Satterfield Norman Ferguson
Originaltitel: Fantasia
Ingår i tema: Disneyklassiker

Leopold Stokowski
Deems Taylor
Hugh Douglas
Julietta Novis

crack_of_dawn

jag älsakde de dansande älvorna, kentaurerna och hästarna när jag var mindre! Även 10 år senare är det en lugnande, härlig film att se en dag du är sjuk eller bara är trött.

- Men! Spola förbi musse i början och allt prat/ bilder på orkestern! Annars tröttnar du fort!

Cammie

Jag vill så gärna tycka om den här filmen! Jag gillar klassisk musik och tycker om fina animeringar, så jag höll mig vaken under hela filmen, vilket är ett riktigt kraftprov. Det finns dock några höjdpunkter; Musse Pigg som trollkarlens lärling är en av dem. Som sagt, den borde vara bättre. Eller så är det jag som borde tycka om den..

Ajice

Den bästa filmen Disney har gjort! Min favoritfilm när jag var liten och är fortfarande en storhit - kan se den hur många gånger som helst.

crack_of_dawn

Animationen och musiken är hänförande.

ToxicAvenger

Stravinskijs musik tillsammans med Disneys tidiga animationer kan inte bli något annat än bra.

En stark trea.

producenten

Tråkig...inget att titta på ..

Noisome

tråkfilm, men det finns söta floooodhästar med i den!

Cammie

Filmen är animerad