Den långa flykten

Handling: Efter Richard Adams roman. Skildringen av en grupp kaniner som flyr sin boplats för att undgå utrotning, är en mörk, allegorisk och dramatisk saga som inte lämpar sig för de yngre barnen.

År: 1978
Regissör: Martin Rosen
Originaltitel: Watership Down
Ursprungsland: Storbritannien, Kanada

Rauk_boy

mycket bra film med perfekt filmsång (Bride eyes burn in black fire). gjordes en ämre vesrion för yngre barn lite senare.

Stef G

En mörk, realistisk tecknad film. Jag var lite väl ung första gången jag såg den, och blev svinrädd för vissa karaktärer. Underbart att den är så realistiskt tecknad. Jag vill ha den här filmen.

Robert_Eriksson

En ganska spännande, tragisk och vacker animerad film, med stämningsfull och passande musik. Värd en svag fyra.

martin88

En bra historia som inte riktigt förvaltas! Animeringarna är sådär och kanske var jag för trött när jag såg den, men hur som helst så blev jag aldrig riktigt intresserad! Klar sevärd, och en stark tvåa i betyg!

Robert_Eriksson

Rauk_boy

Venschla

Är det här ett skämt?! Kan man göra en sämre film på en bättre bok?

Bra och en väldigt fin film.

Stef G

dalmas74a

Den är bra och underhållande barn film

Filmen är animerad