Beowulf

1,9

Handling: I en värld av otrolig fara och övernaturlig ondska, i ett land ödelagt av krig, står en sista utpost omgärdad av skuggor. En belägrad fästning styrd av en mäktig herre. Till denna mörkrets hemvist kom demonen Grendel, ett helvetiskt odjur som vägrar att dö. I hans ådror flyter svart blod och hans vrede släcker allt liv som kommer i hans väg.

När endast ett fåtal överlevande återstår, anländer en ensam främling. En utstött krigare vid namn Beowulf. Han har blivit kallad för att förgöra odjuret - hans enda chans att rädda sin egen själ. För att besegra demonen och befria fästningen tvingas Beowulf uppbringa all sin styrka och krigslist. Men Grendel är en oberäknelig motståndare som hela tiden ändrar skepnad, och Beowulfs enda chans är att hela tiden ligga steget före.

År: 1999

Marcello Cobzarju
Vlad Jipa
Diana Dumbrava
Andrei Rusu

Absolut ingen höjdare jag vet inte ens vad jag ska säga om den mer än att den söög

gurran87

Längesen jag såg en sådan kass film. Uselt manus och usla skådisar.

En -3 som film & i sin egen genre.

Tagline: Unleash your dark side.

En halvbra film om den klassiska storyn om hjälten som besegrar demonen. Em mycket snygg Mitra att vila ögonen på. Coolt sätt de valt att filma demonen på - gör det mer spännande! Men det som imponerar mest, förutom de coola miljöerna, är koreografin i kampscenerna, vilka är klart bättre än i versionen från 2007.
Hamnar i DVD-samlingen då den är värd att se fler gånger.

Trivia: A short scene of Grendel having sexual contact with Rhona Mitra's character in her room was shot but left out because it didn't really work and the director later felt that it also wouldn't match with the story.

En hemskt dålig film med värdelös handling, usla skådisar och hemska effekter.

Rune

Kass teckno musik i riddar miljö. Det är nog det bästa jag kan säga om denna filmen.

ToxicAvenger

Usel story. Den äckliga musiken förstör bara ännu mer. Min första Etta här på Filmpunkten. En mycket dålig film.

Maxthieriot

nja vad ska man säga.. inte riktigt vad jag hade tänkt mig men den går väl att se.