Kampen om Gallien

1,5

Handling: När den unge Vercingétorix ser sin far mördas brutalt, svär han att hämnas. Han växer upp och fostras av de allvetande och mystiska druiderna, till att bli en intelligent och fullfjädrad krigare.

År: 2001
Jean Pierre Bergeron
Paraskeva Djukelova
André Mélançon

Jollanboll

Går emot resten av publiken och ger Vercingétorix ett bra betyg. Det är svårt att sätta ord på varför, när det finns flera anledningar till att jag egentligen inte borde det.
Men om man är ett fan av historiskakrigsfilmer så blir det svårt att ge den ett låg betyg. Dessutom tycker jag inte alls Lambert är dålig i sin roll, utan faktisk trovärdig. Sedan så tycker jag också manuset håller bra klass, medans fotot får ett självklart lågt betyg.
Tycker annars filmen hade potentialen att locka publiken om dubbningen hade sett lite bättre ut och med en bättre regissör. Musiken är något som får ett plus och som iallafall får mig att ryckas med i handlingen. Annars är jag väl inte så petig som många andra i de tekniska detaljer vilket möjligvis gör att jag kan se bortom dem när jag betygsätter. Slutligen finns det en del minnevärda citat men dialogen i helhet svänger i kvalitet på tok för mycket.

Mattias15

Detta är ingen bra film, men jag gillar den ändå. Kan inte förklara varför men den har en del bra saker ex musik och rekvesita. Filmen försöker vara maffig och få fram ett budskap men det lyckas inte. Skådespelarna är inte särskilt bra förrutom Lambert som ellerfall jag gillar. Däremot så är manuset bra vid vissa tillfällen ex - may every single gaal be cursed. En kommentar som jag gillar i filmen.

Lambert lär sig fightas hos druiderna - men nör får vi se honom använda det i strid??!!
von Sydow är bra men för liten roll. Maria Brandauer däremot stjäl hela showen; han är smart, finurlig och manipulerande - övertygar. Synd att i princip allt annat är så lågbudget, men nåt får mej att sitta kvar till slutet. Undrar om den ens har en verklighetsanknytning?

En ganska dålig och löjlig film. Fightscenerna ser juh så inövade ut och kostymen ser ut att vara sydda av en blind.

Oskar_90

Fina peruker Lambert fick.

Dålig film. Lambert har en tendens att hamna i sådana. Jag undrar om det beror på honom eller filmerna han hamnar i...

korp72

Vad är det med Christopher Lambert? Vilka filmer han än gör på sistone så blir det skit, men ser filmmakarnas intentioner och dom är bra men på något sätt blir det alltid dåligt i slutändan. Kanske dags att lägga av, va!

Jollanboll

Mattias15