2,5

Handling: Guido är en respekterad filmregissör som tappat all inspiration för sitt skapande. Han försöker koppla av efter sin senaste framgångsrika film, men störs ständigt av människor som vill arbeta tillsammans med honom.

Samtidigt försöker Guido förgäves hitta idéer för sin nya film. Han börjar skåda inåt, och i sina tankar och drömmar återupplever han viktiga händelser i livet och möter kvinnor han älskat och sedan lämnat.

År: 1963

Cesarino Miceli Picardi
Jean Rougeul
Mario Pisu
Yvonne Casadei

Jaha..Mina förväntningar på denna prisbelönta och bejublade film var skyhöga, och nu i efterhand så är jag bara väldigt besviken.. Sällan har jag sett en film som är så oerhört tråkig, oengagerande och trög. Jag bara satt och väntade tills den skulle ta slut. En grymt överskattad film!

Sällan har jag brytt mig så lite om innehållet i en film som när jag såg den här. Skådespelet och karaktärerna är det egentligen inget större fel på, men jag engageras helt enkelt inte det minsta. Påminner mycket om Ingmar Bergmans filmer. Snyggt filmad för sin tid, men i övrigt tycker jag att det för det mesta bara är tråkigt.

Nyskapande och snyggt gjord med första klassig musik. Men historien engagerar inte speciellt mycket och det blev något utdraget. Men filmen får en fin avrundning och förtjänar en stark trea, antagligen något man skall se om framöver då betyget kanske kan höjas..

tinytom

Den här filmen är helt ok men når inte upp till Det ljuva livet.
Lite segt tempo.Bra skådisar dock.

Filmen är svartvit

Nine (2009)