Skicka vidare

3,7

Handling: Historieläraren Eugene Simenot ger sina elever samma hemuppgift år efter år - att komma på en idé som kan förändra världen och göra den bättre. Eugene väntar sig dock inga stordåd från sina elever och är därför helt oförberedd när elvaårige Trevor McKinney kommer med ett fenomenalt förslag. Trevor föreslår att varje människa som drar nytta av någon annans goda gärning ska "skicka vidare" och göra tre människor en tjänst. Till sin mammas stora förskräckelse inleder Trevor sitt projekt genom att ta hem en hemlös drogmissbrukare. Men kan goda gärningar verkligen förändra världen och göra den bättre?

År: 2000
Liza Snyder
Jeanetta Arnette

Copyright Warner Bros.

martin88

En klart sevärd film som bortsett från några brister är riktigt bra! Det blir lite överdrivet och orealistiskt emellanåt och framförallt lite för sentimentalt på några ställen i filmen. Därför hamnar mitt betyg på en stark trea istället för en fyra. Både Kevin Spacey och Haley Joel Osment ska dock ha mycket beröm för sina skådespelarinsatser!

En fin film om kärlek och vänskap, grymt sentimental, men inte överdrivet. Annars en ganska trist och ooriginell berättelse. Kevin Spacey är som vanligt väldigt bra, Haley Joel Osment överaskar som vanligt. Men jag tyckte inte om filmen så himla mycket, men den var fortfarande bra. En svag trea får den.

tungspets

Första gången jag såg den var på tv, och visst den var ok, men inget mer med det. Nu lite senare undrar jag: VARFÖR? HUR TUSAN KUNDE DU TÄNKA SÅ?
Den är ju bara underbar! Så vacker, känslosam, rolig, sorglig och tänkbar - vad skulle hända om något sånt hänt på riktigt?

andy1973

Helt otroligt känslosam film. Trodde aldrig jag skulle sitta som förstenad till en film efter Nyckeln till frihet, men aj vad jag hade fel.

en74a

Denna kvalar in på Topp 5 av mina favoritfilmer. Sååå sorglig o så bra.

Väldigt passande musik! Bra skådespelare, väldigt trovärdig och jordnära handling och karaktärer. Snyftfilm!

Yazz

En av favorit filmerna! Orkar inte riktigt beskriva mina känslor kring filmen men den är väldigt bra. Kanske för lång men still awesome!

antoniuz

stark 4'a

En film om förbättra världen, sedan är fråga hur många vågar göra sin del i det hela?
Väldigt gripande och blev edel tårar, både glädje tårar och mer ledsamma tårar. Fantastiskt bra, helt klart ett mästerverk, får en 5:a av mig.

MaliciousDelight

En väldigt söt film och underhållande :) En trea är den värd!