Cabin Fever

2,2

Handling: Fem vänner firar sin avgångsexamen i en avsides belägen timmerstuga djupt inne i skogen. Festen pågår som bäst när en omtöcknad person, täckt av blodiga sår, plötsligt dyker upp. De lyckas jaga bort den makabra främlingen, men det är redan försent. Ett dödligt och köttätande virus har fortplantat sig bland festdeltagarna, och när den första symtomen börjar visa sig utbryter paniken och den sprider sig som ringar på vattnet. Medkänsla övergår blixtsnabbt till avsky, rädsla och vämjelse. Fastän de har låst in det första offret i ett skjul, hotar nu ett totalt psykiskt sammanbrott och de övriga måste nu göra vad de kan för att överleva både viruset och varandra...

År: 2002

Cerina Vincent
Joey Kern
Eli Roth

DuskBringer

Amen shit! Hur kan man ge denna groteskt dåliga film, något annat än bottenbetyg?? Den faller lätt in på listan av det sämsta jag sett i hela mitt liv. En urkass story som byggs upp av patetiskt dåliga skådespelare. Massvis av omotiverade, äckliga sekvenser som får det att vändas i magen. Och manuset då! En LSD-trippad hamster hade kunnat skrafsa ihop en bättre röra av pissig dialog än vad författaren till den här filmen gjort. Jag har egentligen bara en sak till att säga: Se för f*n inte denna film!

En skräckfilm som börjar OK, även om den har vissa underliga tendenser till att kunna bli dålig. Det visar sig att jag hade helt rätt, för den utmynnas till en ganska patetisk och löjlig historia man sett åtskilliga gånger tidigare, men i betydligt bättre versioner. Alltså mycket ooriginellt och fånigt. Trodde absolut inte att den skulle vara så pass dålig när jag hyrde den. Skådespelarna och effekterna är det inga direkta fel på, utan det är helt enkelt manuset som inte leder nånvart. Alltid tråkigt när filmer med potential blir så här pass misslyckade. Blev riktigt besviken.

En bra skräckfilm men den slutade så konstigt tycker jag.

Elemental

Jag har faktiskt varit lite skeptisk till att blanda skräck och komedi. Men i Cabin Fever fungerar det faktiskt utmärkt. Glimten i ögat finns där vid rätt tillfällen, likaså skräcken. Cabin Fever är riktigt obehaglig på många ställen, mycket bra exempel på läskig psykologisk skräck. På vissa ställen känner man hur illa berörd man själv blir av ungdomarnas situation. Dessa skräckscener blandas med några komiska scener man inte kan låta bli att le åt, vilket som sagt görs på ett väldigt bra sätt. Såklart finns det också vissa saker man stör sig på, men de drar inte ner helhetsintrycket alltför mycket.

the_jobe

Jag blev väldigt överraskad av Cabin Fever, då den inte är så typisk sin genre. Det blir spännande emellanåt och ibland finns det en del roliga småsaker man skrattar åt. Jag gick in med låga förväntningar, men det visade sig vara bättre än jag vågat hoppas på!

Filmen hade en mycket smaklig början,men mot slutet av filmen blir allt försämrat en hel del.Filmen hade bra effekter,skådespelare samt foto,filmen hade även några stunder fyllda med humor.Utan ett splatterslut hade jag gett filmen en fyra.helt okej för en kväll.

miox

den här film är en av dom sämsta skräck filmer jag har sett

En bra skräckfilm men den slutade så konstigt tycker jag.

Dan banan

Jag ser varken Eli Roth som någon höjdar regissör eller patetiska, 2000-talets slasherrullar som någonting direkt sevärt. Att lära sig förutspå filmernas gång blir enklare och enklare med åren ju mer film man ser, och särskilt när det gäller skräck. I det här slasher fallet har man endast bytt ut ett inavlat monster eller likandne mot ett virus. Något som inte hyser mer hopp om ett lyckat betyg än det revolutionerar som idee. Eli Roth har inte så förvånansvärt doppat kakan i kaffet och en hel del blod och sörja tittar in upp duken.
Skådespelarna känns hyffast random och bjuder inte till något extra, musiken och klippningen tillhör ett pinsamt stadium.

Varför valde jag då att se Cabin fever? En sådan som jag hade i princip kunnat skriva en minst lika bra recension av den här filmen innan jag sett den. Men jag antar att jag fortfarande är barnsligt förtjust i att plöja igenom skräckfilmer. Trotts att jag med en enkel suck kan se filmens linjer framför mig när jag vänder på dvd-fodralet och läser några rader så väljer jag sådana filmer ändå ibland.
Huromhelst , nog analyserat av Dan. Jag ska ge en snabb konstatering.
En tvåa, inget vidare måga guldkanter när det gäller detaljer och ett upplägg som är "way to pathetic". Mycket blod kan man se som en bonus om man vill men jag smickras inte av det. Dock så
upptäckte nog inte skaparna en annan bra sida dom har. För i vissa stunder så blir det hela skrattretande skojjigt och jag bjuder till på ett och ett annat fniss.
Det finns bätre att se folk, absolut.

anddav507

Blod, blod, blod, blod, blod, blod, blod.. .. Och åter blod. En av de mest intetsägande filmer jag sett i mitt 15-åriga liv. *Snark*. Ger den tvåa för att killen med det långa håret är min kompis mammas syster.. Endast därför.

Cabin Fever 2 (2009)
Cabin Fever: Patient Zero (2014)
Cabin Fever (2016)