Showgirls

2,2

Handling: Om Nomi, som åker till Las Vegas för att bli showgirl och upptäcker att livet inte är så glamoröst som hon trott...

År: 1995
Regissör: Paul Verhoeven
Originaltitel: Showgirls
Ursprungsland: USA, Frankrike
Längd: 02:08, 02:11 (NC-17 Version)
Ingår i tema: Dans

Bobbie Phillips
Glenn Plummer

Copyright United Artists

penguin666

En av de intressantaste filmer som kommit från Hollywood. Ni som är intresserade av genus-teorier ska verkligen studera den här filmen.

Nja hum kanske inte en så spesielt bra film men helt okej. om man inte gillar naket är filmen bara tomma blad.

die_hard

mycket naket fula damer

Mackie

En rulle som känns väldigt tom förutom allt naket, om man ska se det som något med innehåll att sätta värde på. Jag är dock inte av den meningen och tycker det är onödigt mycket avklätt, antingen för att vara provokativt och kontroversiellt, eller bara för att sälja filmen som ett "substitut till porr" (naturligtvis inte säger en del, det är ju Hollywood, men nog alltid funderar man, sex säljer ju som bekant). Skådespelet är uselt och det är synd att se en så bra skådis som Kyle Maclachlan vara med i sånt här skräp. Han är inte bra här, men karaktärsgalleriet är inte särskilt intressant heller och något "karaktärsspektrum" kan man knappast tala om, det är hopplöst platt. Gott om affekt finns det, t.ex. i den kaxiga huvudpersonen, men var är de riktiga personligheterna och det där äkta som skulle kunna lyfta filmen?

aljott

Jag tycker inte alls att den här filmen är dålig, kom igen ge den en chans. Den är väldigt sexig och så. Men på ett bra sätt tycker jag. Gina Gershon äger i den här filmen!

Savannah

Seen better, seen worse! En rätt sevärd film om man inte har för stora förväntningar. Oförtjänt dålig kritik. Håller inte hela vägen, men kan ses.

En rejäl flopp som bombade rejält då den kom. Kalkon enligt många. Riktigt så dålig är den inte även om det inte är någon höjdare. Plus för den minst sagt lättklädda Elizabeth Berkley.