Runaway Train

Handling: Ombord på ett vilt skenande godståg mitt i den snöiga vildmarken i Alaska befinner sig två farliga brottslingar och en ung servicemekaniker i ett intensivt möte som i slutändan leder dem till självinsikt om meningen med livet och om sann frihet.

År: 1985

Walter Wyatt
Edward Bunker
Reid Cruickshanks
Danny Trejo

den kunde ha blivit så mycket bättre om den inte va så tråkig och dåligt skådespeleri och eric robberts va ubertjatig medans jon voight va cool

svag 3..

p,s i början e det en boxning match me eric roberts.en ung danny trejo e det han boxas emot

En riktigt bra och spännande film. Grymt skådespeleri och snyggt filmat.

Audrey T

Riktigt spännande och gripande film som mestadels utspelar sig på ett skenande tåg. De tre skådespelarna lyckas verkligen hålla spänningen hög och skapa oförutsägbara händelser. En av 80-talets bästa filmer helt klart. Slutet är riktigt starkt och filmen fastnar i minnet.

Den här filmen får 3,5 av mig. En bra filmidé, men vissa saker som tex slutet kunde ha gjorts bättre.

Sofia92

Det här är en spännande film som man faktiskt fastnar rejält i, ända från det att fångarna hoppar på tåget och saker börjar hända engagerar jag mig väldigt i handlingen. Som faktiskt inte är helt förutsägbar. Manuset var stundtals riktigt lyckat. Stark trea.

Laddad och tät film som för det mesta håller tittaren på alerten. Full fart från början till slut!
Några minus är att ibland kan den dock bli lite enformig och monoton och manuset är väl inte exakt strålande.
Jon Voight är dock väldigt bra som galningen Manny och Roberts är inte så dum han heller.
Lite kuriosa är att Jon Voight förberedde sig för sin roll genom att vistas en tid i fängelsemiljö, och flera år efter filmen var gjord så hade han fortfarande kontakt med fångarna som han lärde känna där.
Eric Roberts styrketränade i flera månader för att få 15 kilo ökad muskelmassa.

Jona

Spännande och bitvis riktigt aktionfylld film. Men ett råd. Klä er varm när ni ska se filmen. För den utspelar sig i kallt och vintrigt landskap. Och skåderspelarna verkar väldigt frusna!