Bombay Dreams

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Bombay Dreams handlar om tonårstjejen Ebba och hennes bästis Camilla - om livet i skolan, simträningen, kärleken till Erik, hatobjektet Katja och alla hopplöst töntiga killar. En dag hittar Ebba brev från sin biologiska mamma i Indien, brev som hennes mamma gömt.

Regissör: Lena Koppel
Originaltitel: Bombay Dreams
Peter Dalle
Nadine Kirschon
Sissela Kyle
Gayathri Mudigonda

Tritan

Jag gillade den här filmen! handlingen var väl sådär , men jag tycker att det inte gör så mycket.
Debutanten Garathri Mundigonda gör en bra insatts som huvudrollen som Ebba trots att hon inte gör så jättebra ifrån sig i alla scener , men hon lyckas ändå övertyga mig att det är hon som ÄR Ebba. Så jag hoppas att hon förbättrar sina skådespelarinsatser något, och sen frortsätter med film och såklart med dans! danserna i den här filmen gör hon otroligt bra!
Nadine Kircshon har ju varit med i filmer förut och det tycker jag märks, hon är så klockren i rollen som Camilla
Den här filmen var rolig, hade bra musik , danserna gjorde filmen roligare och lite anorlunda.
Tyvärr blev jag lite besviken över slutet , men filmen är ändå värd en klar 4:a!!

Raffset

Helt okey, lite smågullig film om en adopterad tjej som vill söka upp sina rötter. Jag tyckte att filmen kändes lite hoppig och att många saker lämnades ouppklarade=) Men, ett trevligt tidsfördriv.. Jag är lite svag för svenska tonåringar, dom är ju så söta!

Mikaela

Den är bra och rolig, fast kanske inte sådär jätte trovärdig iblan, för hur många åker till Indien ensam i hemlighet? Fast annars så har den en bra handling om tonåringar, killar och sånt...

Jätte bra film, underhållande och rolig även dramatisk.

crack_of_dawn

Det var ju ett tag sen jag såg den nu, men det var inte något utöver det vanliga som gjorde att den fastnade i minnet. Se den gärna, men... -Ha inte för höga förväntningar bara!

Va en rätt bra film, men att den kallas komedi förstår jag då inte, tycker mer det va ett drama med komiska inslag. Får en 3:a

Vet inte riktigt vad man ska tycka. Det är väl en bra handling och den är lite småkul. En genomsnittsfilm helt enkelt.

eliiiin

Alltså.. innan jag såg den här filmen läste jag kommentarer om den som menade att den är jätterolig och lurar fram flera gapskratt. Jag tror inte att jag skrattade en enda gång, okej, jag småfnissade men det är ju inte samma sak. Annars tycker jag att detta är en helt okej svensk film om vanliga tonårsproblem. Om jag inte hade förväntat mig en rolig film hade beyget sett annorlunda ut!

bra film rolig och fint foto men så alldeles svensk. jag gillar historien och jag tycker om att den vågar och tar för sig, den har sina stunder och visa saker är roliga så en stadig trea är den värd.

Rolig och oerhört bra för att vara en svensk film

Biopremiär: 2004-10-22