Leprechaun i Las Vegas

1,6

Handling: Han är tillbaka! Den guldälskande och blodtörstiga smådjävulen är lös igen, och denna gång testar han lyckan i Las Vegas.

Terrorn börjar då den unge collegestudenten Scott besöker hoppets stad, förlorar allt på roulette och tvingas till pantbanken. Där hittar han ett magiskt guldmynt som vänder hans otur. Det finns bara ett problem - myntets småväxte ägare är honom på spåren, och han är inte glad!

År: 1995
Michael Callan
Caroline Williams
Marcelo Tubert
Tom Dugan

Ord kan inte beskriva hur dåligt detta är. Skådespelet är riktigt dåligt, storyn är brottsligt ologisk och korkad, och återigen har man förändrat konceptet med filmerna. Underlig och malplacerad uppföljare där det förhatliga lilla trollet (jag tänker inte ge mig på att böja ett så hopplöst ord som leprechaun) fullständigt driver mig till vansinne. Om hans sabla guldmynt är så viktiga får han för tusan se till att hålla reda på dem. Han snackar på vers hela filmen igenom, skrattar otäckt och är en skrämmande dålig förebild för barn runtom i världen. Solklar etta.
"What is this horrible thing?"
"It's a good luck charm."
"Yes, I can see it's working very well."

Fantastisk film, helt värdelös, på ett bra sätt!
Återigen får vi bekanta oss med den lilla gröna gubben från irland som irriterat sig på att folk stulit hans älskade guldpengar. Hittar man en guldpeng så får man en önskan, och en arg liten jävel på sig. Allt är fult i den här filmen, man tror att det ska vara snyggare än i ettan med tanke på budget, men icke, de har lagt in studio-filmningar av något slag ibland så det ser helt sjukt ut, som i 70-tals filmer när någon kör bil och man ser en skärm bakom... You get my point. Men det är de små roliga grejerna, som när tomten biter av en indisk affärsägares stortå och bokstavligt talat SPRUTAR ut 1 liter blod, helt ossanolikt, desto roligare. Den får ett riktigt dåligt betyg, men det är lite kalkon, så på den fronten får den helt klart en stark trea.

"What is this horrible thing?"
"It's a good luck charm."
"Yes, I can see it's working very well."

Fantastisk film, helt värdelös, på ett bra sätt!

Leprechaun - Väktarens hämnd (1993)
Leprechaun 2 (1994)
Leprechaun 4 (1996)
Leprechaun in the Hood (2000)
Leprechaun: Back 2 tha Hood (2003)