Hide and Seek

Handling: Om en flicka (Dakota Fanning) som efter sin mammas död drar sig undan från omvärlden och skapar en ond låtsasvän. Hennes pappa, spelad av Robert De Niro, försöker desperat nå fram till sin dotter men märker sakta att det kanske inte bara är ett barns fantasier utan någonting långt mer skrämmande...

Regissör: John Polson
Robert John Burke
Dylan Baker

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Horror Forever

Efter att ha sett trailern av denna film blev jag mycket intresserad av att se den. Tyvärr blev jag lite lurad av trailern... Jag trodde att det var en rysare, men när jag väl hade sett ungefär halva filmen förstod jag att jag hade fel. Mycket synd!
Men jag gillade filmen ändå. Påminner faktiskt lite om filmen "The Amityville Horror" från 2005: En flicka som hittar en låtsasvän som försöker berätta något för henne… … … Jaja, nu ska jag inte gå in för mycket på detaljerna!
Vissa saker tyckte jag också var lite svårt att förstå i filmen (framförallt i slutet), vilket gjorde att man behövde se den två gånger för att fatta allt. Lite irriterande tyckte jag! Men "Dakota Fannings" stora skådespelarinsats räddar betyget från att sjunka…

filmernas härskare

En tafflig Sixth Sense- wannabe, känns det som under filmens överraskande ospännande gång.
Framförallt är "surprise"- slutet väldigt intetsägande och känns redan föråldrat.

Det är inget fel på De Niro och Fanning, regin eller något annat, utan sköter sina jobb väldigt bra, men historien om en påhittad och creepy låtsasvän lockar inte lika mycket som för kanske fem år sedan.

Det känns unket och inte specellt imponerande, utan bara klent och något gammalt.

Jag vet dock ej om jag ska behöva vara såhär negativ om filmen, men det är väl tack vare min lillasyster, som aldrig håller mun, som förstörde hela grejen genom att berätta hela slutet, innna jag såg filmen.

Vet ej om det är rättvisst att säga så om filmen, men det hade nog behövts något mer nyskapande för att fånga mitt intresse.

Okej skräckfilm. Filmen börjar lite segt och det är först i sista delen av filmen som det börjar hända grejer. Filmen har endel scener där man sitter på spänn men tyvärr är de väldigt få. Jag tycker filmen får godkänt men inte mer. I slutändan känns filmen väldigt platt. Twisten i slutet hör hela filmen kan man säga.

Silverpilen

En väldigt bra och spännande film! Väldigt intressant handling och oförutsägbar och psykologisk, vilket jag gillar jättemycket! Även skådespelarna gjorde riktigt bra ifrån sig!
Rekommenderas.

Bilbo_one

Ständigt närvkicklande känsla ger denna film. Grymt bra rulle, fyra

cullencarax

En väldigt bra film med imponerande skådespelarinsatser av båda Fanning och De Niro. En lagom skrämmande film med bra och välgjord handling. har sett den säkert fem gånger! Minst!

En sån film man bara ser en gång (om det inte gått så länge att man glömt den) eftersom när man väl får reda på hur allt ligger till är det inte längre spännande men har man inte sett den är den självklart mycket läskig och det är svårt att gissa hur det ligger till.

Elemental

Efter mammans död blir dottern Emily (Dakota Fanning) allt mer tystlåten. Fadern David (Robert de Niro) försöker nå fram till sin dotter men hon vägrar tala om vem hennes låtsasvän Charlie är. Hemska saker händer varje natt och Emily skyller på Charlie. Emily har inga riktiga vänner och David tror att det är därför hon skapat sin låtsasvän. Men ibland finns det saker som inte vuxna förstår, och låtsasvännen är långt mer skrämmande än han själv tror.

Både Robert de Niro och Dakota Fanning gör mycket bra skådespelarinsatser i den här filmen. Den är ganska långdragen på sina håll, men också väldigt spännande. Just när man tror att man vet vad som kommer hända så tar filmen en överraskande vändning. Man skulle behöva se filmen igen för att förstå hur allt hänger ihop. Välskriven och smart thriller.

Christiian2

Riktigt bra och spännande tyckte jag, fast det var flera år sedan jag såg denna, men riktigt bra.

Biopremiär: 2005-02-11