Blood for Dracula

2,2

Handling: Greve Dracula måste dricka blod från oskulder för att överleva. I sitt hemland är dock han alltför välkänd för att kunna hitta någon oskuld, så han beger sig till Italien med sin tjänare. Väl där hittar de en herrgård där inte mindre än fyra oskulder bor! Dracula upptäcker dock ganska snabbt att allt inte är så bra som det verkar.

År: 1974
Regissör: Paul Morrissey Antonio Margheriti
Originaltitel: Blood for Dracula
Alternativ titel:Du sang pour Dracula
Alternativ titel:Dracula cerca sangue di vergine... e morì di sete
Ursprungsland: Italien, Frankrike
Längd: 01:43, 01:46 (USA)
Ingår i tema: Vampyrer

Milena Vukotic
Dominique Darel
Stefania Casini
Silvia Dionisio

Inte någe vidare bra. Inte så skrämmande tycker jag. Inget bra skådespel heller.

struwe

svårbedömnd film.filmen föröker vara mer prentiös än vad den är.den är ganska långsam och särskilt läskig är den då ju inte alls.nakensenerna gör varken från eller till och nån humor ser ju inte jag iallafall.mycket 70tals känsla vilket iof inte behöver vara fel.En oläskig skräckfilm men den går säkert hem hos en del men inte hos mig

Mattias15

En underlig film som är svår att betygsätta. I många scener vet jag inte om det ska vara tragiskt eller roligt, så jag sitter och är lite likgiltigt ofta. Men en mycket vacker inledningscen innehåller filmen som verkligen höjer förväntningarna att det ska vara ett bra drama. Sedan så blir det mycket pankaka över det hela.
Skådespeleriet är inte så dåligt som jag förväntat mig, Udo Kier har jag börjat gilla på något vis.
Att sedan filmen innehåller mycket sex är inget negativt, det görs ändå på ett smakfullt sett.
Musiken är ett plus, särskilt melodin som spelas till dem sorgliga ögonblicken.
Komiken i filmen har jag svårt att se, är ingen stor fantast till Splatter komik och sådan här udda humor. När många säger att slutet av filmen är roligt håller jag inte med, det är faktiskt så att jag sitter och ryser lite till filmens sista sekunder. Främst pågrund av den vackra melodi och det öde som Dracula hamnat i. En Stark Tvåa

Xenomorph

En rolig splatter softcore rysare med Udo Kier i toppform. Man får inte vara pryd om man ska se en sån här film. Här finns gott om blod och omotiverade nakenscener.