Logga in

2,97 / 5 69 betyg

» Bli medlem «
för att betygsätta

Handling

Det är sommar och lugnet vilar över den lilla staden Lillköping. Men skenet bedrar - i idyllen utkämpas ett krig mellan Röda och Vita Rosen. Det man krigar om är Stormumriken, något som för oinvigda verkar vara en helt vanlig sten. Mitt under kampen hittas dock plötsligt gubben Gren död. Då är det dags för Mästerdetektiven Kalle att rycka ut!

Regissör

Göran Carmback

Senaste kommentarerna

Betyg:
Jag tycker att den här filmen var riktigt spännande trots att jag är 15 år! Riktigt bra skådespelare, speciellt han som spelar Anders.
Filmen var rolig ibland och jag tycker att den  passar alla åldrar.

Betyg:
bra deckare för små detektiver. Jag tycker mycket om den här och de gör säkert många fler :)

Betyg:
En Astrid lindgrenfilm av bästa valité , älskar typ alla hennes filmer och så oxå kalle blomkvist, och att det alltid slutar bra är ju inget fel :D.

Rätt bra, men inte mycket mer än så. Får en svag 3:a

Betyg:
Nej, nej, nej. Vad är det här? En riktigt kass remake. Handlingen utspelar sig på 1950-talet och visst har man gjort barnens kläder tidstypiska, men polisbilarna och uniformerna skriker nutid! Filmteamet var visst inte säkra på vilken tid de skulle göra en film om?
Se den från 1957 istället - där är stämningen genuin.

Betyg:
Älskade denna när jag var liten! Men nu är den ju inte lika bra...

Betyg:
Riktigt bra barnfilm som alltid har haft ett stort intryck på mig. Första gången jag såg var på bio med skolan för bra många år sedan och jag minns fortfarande hur läskigt det var när evalotta hittar den döda gubben i ladan, samtidgt då åskan slår.. huhu vad läskigt det var.
Bra musik, härliga karaktärer och vackra miljöer. Slutscenen är fenomenalt bra. Jag minns den som riktigt bra så det blir en fyra, fast ärligt talat om jag hade sett den nu så hade jag nog också gett den en fyra.
Krister Henrikson som skurk, åhh den är ju så bra :)

[1] 2 3 >