Shaolin Soccer

Sport:

Sport:

Handling: För tjugo år sedan fick en ung fotbollshjälte karriären förstörd av sin ärkefiende. Nu är han ute efter hämnd

År: 2001

Lam Chi Chung
Vincent Kok
Hui Li
Kai Man Tin

Tycker att handlingen bara blev skrapad på ytan. Innan man hade gått igenom en händelse var det dags för nästa. En stor del av filmen kändes som en massa ofullständiga scener som satts ihop efter varandra.

Nikita

Själva grundtanken som sådan är lite intressant, men själva filmen är, enligt mej, mycket slarvigt och taffligt gjord. Knappt någon möda alls verkar ha lagts på de scener, i vilka specialeffekter inte ingår. Den är emellanåt äcklig, och smaklös. Dessutom stämmer vissa saker i denna film inte överens med verkligheten; visst består fotbollslag alltid av 11 spelare, och inte 5, som i denna film, till exempel? Skämten är inte vidare bra, heller. Dålig, kort sagt.

rednaxela

Väldigt löjlig film som är ganska överdriven dock ett litet plus att den är ganska rolig.

nietzsche

Jag älskar filmen...nästan en klassiker, mycket Hong-kong humor, fart å action - men samtidigt härligt överdriven och med en rejäl glimt i ögat. Dock gillade jag inte den patetiska kärleksberättelse i filmen, detta faktum sänker min fyra till en trea i betyg.

Laidan

Haha.. vad är detta egentligen? Jag satt mest och skratta åt filmen rätt igenom. Det är ju så löjligt så jag knappt kunde se. Men det var väl tur att det blev roande på ett annat sätt, annars hade jag nog stängt av ganska snabbt.
Får en svag två för att det blir lite komiskt.

stankovic

Riktigt rolig fotbollsfilm med munkar måste ses ger ett garanterat skratt.

lill_saasta

okej den var så överdriven att den blev komisk!! inte så illa gjord med all animering..