Finding Neverland

3,8

Handling: Pjäsförfattaren James Barrie har precis haft en flopp när han träffar familjen Davies i en park. Änkan Sylvia och hennes fyra pojkar inspirerar honom till att skriva sitt mästerverk Peter Pan. Samtidigt stör sig både hans fru och resten av stadens befolkning på Barries förhållande med familjen, men de kämpar för att fortfarande få träffa varandra och fantisera bort den trista vardagen.

Regissör: Marc Forster
Nick Roud
Luke Spill
Oliver Fox

Sofia92

En vacker film, som ibland ligger på gränsen till att bli för sentimental, men tycker ändå att det klarar sig i slutändan. Storyn är trovärdig och tillräckligt smart för att övertyga, miljöerna är helt perfekta och manuset har sina riktigt bra stunder i en del scener. När det kommer till skådespelet överraskas jag mest av Freddie Highmore som spelar en av barnen, helt oväntat överglänser han både Depp och Winslet, som jag tycker ligger för ofta på sentimental-sidan för att bli trovärdiga när det sentimentala väl ska fram. Början är lite seg faktiskt, men sen blir det bättre och slutscenen var väldigt fin.

Evenstar_92

Riktigt fin film, som ligger längre tillbaka i tiden.
Kate Winslet och Johnny Depp är avslappnade i sina roller, det är ingen konst för dem, de ser helt naturliga ut, de är helt enkelt gjorda för rollerna.
Lilla pojken som spelade Peter har man ju sett i ett flertal andra filmer också, ofta med Johnny Depp, han sköter sig riktigt bra, vem vet, det kanske är en ny Johnny som har födds.
Till handlingen då, jag tycker den är mysig, och en bra historia om att berätta kring Peter Pan, hur den fick sin början.
Jag måste tillägga att slutet av filmen skulle kunna vara det finaste slut jag sett i filmväg, det är så vackert.
Foto i filmen var otroligt bra, färgstarka scener, ljud/sångval stämde också alltid in.
Tårar har runnit genom filmen också.
Jag har inget ont att säga om den här filmen, tummen upp, stark fyra, och helt klart sevärd.

kaj08

Ett gripande drama som utspelar sig på tidigt 1900-tal. Otroligt bra skådespelarinsatser, och här är inte ens Depp den bästa. Han övergläns av både Kate Winslet och en av pojkarna, vad han nu heter.

Depp är bra, men på något sätt känns han inte helt trovärdig. Det känns som han gick in för mycket för sin roll för att han ska få ett toppbetyg. När det gäller Depp har man stora krav :-)

Tempot är segt och jag orkar aldrig kolla färdigt (har väl försökt två gånger) men ska försöka ge den en chans till, och verkligen försöka förstå vad den handlar om.. Men till dess en tvåa.

Sid

Bra film!
Den får en stark trea.

Canucks_

Åhnej, vilket besvikelse. Hade höga förväntningar om filmen. Handlingen var inte alls bra tycker jag. Humorn passar inte mig och jag tycker filmen var för barnslig.
Enda bra var skådespelet. De där som spelade barnen var ju riktigt duktiga, och så små. Man blir imponerad. Även Kate Winslet och Johnny Depp gör det bra. Anledningen till att jag såg filmen var för att Kate Winslet var med. Hon är helt otrolig. Detta var dock inte hennes bästa.

Stark 2:a tack vare skådespelet.

En bra film med bra skådespelare.

redlefto

underbar humor! höll på kvida ihjäl mig när jag såg denna film.

Milla86

Det här är en sorglig och lugn film som fängslade mig redan från början ända till slutet. Historien är så vackert berättad och barnskådisarna spelar så bra. Depp och Winslet är dessutom perfekta i sina roller.

Evenstar_92

Riktigt fin film, som ligger längre tillbaka i tiden.
Tårar har runnit genom filmen också.