Fruarna i Stepford

2,5

Handling: Joanna flyttar motvilligt med sin man och sina barn från New York till den till förorten Stepford i Connecticut. Men när livet i Stepford börjar kännas lite för perfekt bestämmer sig Joanna att undersöka den mystiska konspirationen mellan de äkta männen i staden. Vill kvinnorna i Stepford inget hellre än att vara mjäkiga hemmafruar, eller ligger en chockerande hemlighet bakom de till synes perfekta fruarna i Stepford?

År: 1975

William Prince
Judith Baldwin
Dee Wallace
Michael Higgins

Vad är det här? En stor besvikelse. Trodde den skulle vara spännande, men det hände ju absolut ingenting! Bara en massa fruar som diskuterar- ingen röd tråd överhuvudtaget! Usch!

jag tycker att den afilm är jätte bra och så men jag hade sett den nya versonen som är en komedi så jag viste vad som skulle hända typ. Men min mormor som inte hadde set den nya versonen tyckte att den var jätte tråkig men slutet var defenetvt jätte bra!

Xenomorph

Till skillnad från remaken så är detta inte en komedi utan en thriller. Dock så innehåller filmen några mycket roliga scener. Thrillerinslagen var inte lika intressanta.

Revenge of the Stepford Wives (1980)
Barnen i Stepford (1987)
Stepford Wives (2004)