Constantine

Handling: Den laglöse John Constantine har bokstavligen återvänt från ett rent helvete och sammansluter sig med den kvinnliga polisen Katelin för att utreda det gåtfulla mordet på hennes tvillingsyster.

Regissör: Francis Lawrence
Francis Guinan
Gavin McGregor Rossdale
Jesse Ramirez

Mattias15

Vill så gärna ge filmen en fyra men kan inte riktigt det. Effekterna och bilderna är mycket bra och vackra. Historien är mycket intressant och det finns många bra ideer i filmen som man kunde gjort lite bättre. Men det känns inte som det finns det där trycket i filmen, det känns som jaha då, ännu en demon dödad. Det blir ofta så här eftersom Keanu reeves är så likgiltig och tråkig. Men han är fortfarande väldigt cool, en scen då han pekar fingret åt jävulen är underbar. Rachel Weisz spelar sin karaktär bra men vad är det Stormare gör, jag tycker mest han liknar en pajas till satan. Denna film startar i högt tempo och håller hela vägen till en rafflande upplösning, man får en cool inblick i hur Världen skulle kunna vara skapad med gud i hilmlen, satan i helvetet och människan mitt emellan. Stark trea.

En mycket imponerande inledning som väckte intresse. Tyvärr fortsätter inte filmen i samma tempo - det blir snabbt pratigt och tramsigt. Man hade gott kunnat ge ondskan en mer abstrakt form, då hade jag förmodligen kunnat ge en fyra.

issun

detta är en film som faller mig i smaken! "kampen mellan ont och gott", mycket underhållande! Och Keanu Reeves spelar så himla bra, passar perfekt in i rollen! Stormare alltid lika underbar.

Även om filmen var underhållande var den väldigt konstig. Det var lite svårt att veta vilken roll alla egentligen hade.

Sid

Bra film! Den får en svag fyra.

Nikita

Usch! Riktigt dålig! I början är den väl inte så usel, men det dröjer inte länge förrän den sjunker så lågt den kan. Vissa av karaktärerna var mycket fåniga (t. ex. djävulen och ärkeängeln Gabriel, spelades förresten av en kvinna tror jag), och jag gillar inte alls när de levandes och dödas riken är så nära varandra, som i denna film. Vissa lovordar Rachel Weisz för hennes insats i denna film, men jag vet inte, jag...

Nej, det här funkar inte för mig.

lindajjj

Ganska underhållande, men Keanu Reeves passade inte riktigt i rollen.

Maria007

Stark 3, skulle egentligen vilja ge filmen en 4 men tyvärr så håller filmen inte så pass. Filmen är spännande men manuset känns ibland lite virrigt ibland. Men ändå spelar Keanu Reaves sin roll som vanligt d.v.s stelt men endå charmigt!

Spännande och händelserik, verkligen!

Biopremiär: 2005-03-04