Gråta med ett leende

3,6

Handling: Ramon är totalförlamad sedan närmare 30 år och vill inget hellre än att få dö en värdig död. Advokaten Julia hjälper Ramon i kampen mot myndighteterna, medan den fattiga Rosa försöker få honom att återfinna sin livslust.

Regissör: Alejandro Amenábar
Tamar Novas
Belén Rueda
Mabel Rivera
Clara Segura

En 4+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Ligger på IMDb Top 500.

bbque

Sorlglig, varm och vacker på en gång! Och lysande skådespelarinsatser. Trots ett tragiskt tema är den fyllld av livsglädje!

Mattias15

Denna film är verklighetsbaserad och man kan nästan tro Javier bardem är Ramon på riktigt, så bra spelar han. Filmen är en skådespelarprestation och har stor kvalite på det området. Filmen är hjärtgripande och sorglig, men även upplyftande på en del områden. Fastän storyn och individerna är lysande så berör det här inte riktigt mig, men kan tänka mig att andra människor berörs mer än mig. Det är svårt att kritisera en sådan här film men jag tycker inte musiken alltid passade in. Fast oftast gjorde den de om jag nu tänker efter. Filmen känns lite långdragen, speciellt om man gillar hollywood produktioner. Tempot är lägre och dialogerna förstås längre och bättre än i en Hollywood film. Med risk för att låta för kunnig på området när jag egentligen inte är det ska jag sluta att skriva och berätta att det här är en stark trea.

Biopremiär: 2005-02-18