En kvinnas doft

3,7

Handling: Al Pacino spelar den pensionerade, blinde och arrogante överstelöjtnanten, som anställer en ung man (Chris O'Donnell) som sin personlige assistent. Det är en berättelse om motsättningar som möts. Och det blir ett möte som kommer att förändra dessa båda mäns liv för alltid.

År: 1992
Matt Smith
Gene Canfield

Copyright Universal Pictures

kalles

Al Pacino visar att han kan vara så mycket mer än en mafioso eller en bångstyrig polis.. Han är alldeles underbart bra som den nersupne veteranen, och O'Donnel gör också ett riktigt bra jobb som Pacinos barnvakt.. Slutscenen är till skillnad vad många andra verkar tycka alldeles suverän, och den lyckas på egen hand höja betyget ett snäpp då filmen är lite väl tempofattig här och där..

Dan banan

Åh, jag riktigt njöt igenom filmen. En kvinnas doft var verkligen helt underbar. Al Pacino förtrollar med sin rolltolkning. Jag riktigt njöt igenom filmen från början till slut ,men kan ändå inte hitta en riktigt stark anlednig till varför jag gillar den så. En möjlighet kan vara att jag faktiskt kan identifieras med Pacinos rollkaraktär. Hursomhelst. Det här är riktigt bra ,en diamant i filmens historia och den står väldigt,väldigt nära en femma. Allt fungerar. Ett måste!

Det började med att jag lugnt satt å halvsov i min sköna fotölj, det slutade med att jag satt två cm från TV-skärmen med hakan i golvet.

madeleine_g

Min sambos favoritfilm, men absolut inte den som ja tycker om. Kan kanske bero på att jag inte är så förtjust i Jude Law som skådespelare.

Bra skådespelarinsatser men en bedrövlig o seg historia som inte känns särsilt engagerande.

Miss_Archive

Grymt bra, filmen håller intresset hela vägen, men slutscenen är den bästa.

Mrs Morot

Jag tycker Al Pacino spelar över så mycket så att jag knappt kan ta mig igenom hela filmen.

En mycket fin och gripande film, med lysande skådespelarinsatser av Al Pacino, detta är utan tvekan en av hans bästa roller! Bör absolut ses om man gillar drama. Stark trea.

Sofia92

Den här filmen var verkligen sevärd, men det stora problemet är att den är riktigt dryg. De flesta scenerna är nästan oengagerande långa och ofta ganska svårtolkade. Men vilken underbar film det är, skådespelarna är som gjutna för sina roller. Al pacino får en att tro att han är blind på riktigt och Chris O'Donnel imponerar stort. Garielle Anwar är dessutom riktigt söt och duktig i sin roll.
Mycket fin film som sätter sig i minnet.

En mycket bra film. Jätte bra skådespelarinsatser.