Anne Frank - The Whole Story

Krig:

Krig:
3,9

Handling: På sin trettonde födelsedag får Anne Frank en dagbok. Ingen kunde då ana att det hon skrev i den senare skulle bli en av världens mest lästa böcker. Platsen är Amsterdam. Hitlers skoningslösa förföljese av judar har påbörjats och för att överleva går Anne Frank och hennes familj under jorden. I drygt två år lever de i en hemlig lägenhet och Anne skriver hela tiden anteckningar om sitt och sin familjs liv. Allt i väntan på att kriget en dag skall ta slut.

År: 2001

Lili Taylor
Joachim Król
Jessica Manley
Nicholas Audsley

Anne frank var en stark person som många andra i andra världskriget.Mycket bra film,bra skådespelare med. En mycket värs 5 :A

underbar film som rörde mitt hjärta

rednaxela

Otroligt överskattad film som jag såg för två år sedan.Jag kommer ihåg karaktärerna och hur dåliga dom var ingenting jag ser igen.

knax

Aldrig gråtit så mycket... Såg den på tv... grät tillomed i reklamen o grät ännu mer när filmen fortsatte!
Den bör visas i skolorna, alla bör ha sett den!

Den är lite som en dokumentär vilket gör den till bra undervisningsmaterial, samtidigt som det är en intressant och gripande film..
Shit vad jag älskar den!

Yasmin

Jättebra film, bra skådespeleri :)

BlackHawk

för lång, för seg! inget att lägga ner över 3 timmar på...

madeleine_g

Det här var en film som heter duga. Det enda som jag inte tyckte om med den här var det abrupta slutet. Vet dock att det blev så pga av att Anne och hennes familj försvann så fort och blev tillfångatagna av tyskarna. Men annars så var det en riktigt bra film.

tungspets

Liknar ibland lite av en dokumentär pga filmningen, men det gör nästan inget.
Detta är en film som kanske egentligen inte har någon direkt handling förrän till slutet, men ändå fångas man med i första sekund.
Har aldrig gråtit så mycket till en film. Detta är något man bara inte FÅR missa!

Filmen är både i färg och svartvit

Anne Franks dagbok (1959)