Lone Star

Handling: Sam Deeds är sheriff i en liten stad i Texas. När han hittar ett 40 år gammalt skelett börjar han undersöka fallet och misstänker mord. Han bestämmer sig för att lösa mordgåtan och det verkar som om staden vilar på mörka hemligheter.

År: 1996
Richard Coca
Tony Frank
Miriam Colon
Jeff Monahan

Sättet filmen använder cinematisk teknik för att leka med tid och rum är riktigt snyggt och smart. Tjänar både tid i berättelsen och ett snyggt flow, det är alltid glasklart att det är ett "scenbyte". Filmen har dessutom intressant tematik/er men det är något med filmen som jag personligen inte tycker är speciellt bra. Har dock ingen direkt anledning till det, tyckte bara den kändes lite seg och tråkig bitvis. Men det är ett bra hantverk som är värd en titt, definitivt värt sin trea.

Grym drama-thriller. Kris Kristofferson är härligt som elak sheriff.

Bilbo_one

Bra, bättre och tillsist bäst. Det finns inte mycket att göra mer än att klappa i händerna. Välskrivet manus till en film som man kan se om och om igen. Klart bra, stark 5:a

producenten

Gillade denna filmen! Övergångarna är lysande. Nutid blandat med dåtid. Jag gillade känlsan som fanns igenom hela filmen.

En bra historia med snygga övergångar mellan nutid och dåtid. Chris Cooper är bra i huvudrollen i denna lite bortglömda film. Kunde varit lite mer spännande, särskilt i mitten där den blir lite seg, men överlag en bra film.

struwe

spännande film med kris kristofersson som elak rasistisk sheriff.nog kristoferssons bästa rollprestation,här visar han att han kan skådespela lika bra som han sjunger country