Pocahontas - Resan till en annan värld

2,2

Handling: Den här gången skickas Pocahontas längs en ny stig när hon kliver ombord på ett stort skepp för att resa till England. Eskorterad av den stilige, engelske gentlemannen John Rolfe, hennes jättelike livvakt Uti, fripassagerarna Meeko, Percy och Flit ger sig Pocahontas ut på ett viktigt fredsuppdrag.

En helt ny värld väntar henne på Londons livliga gator - men det gör också ett nytt hot från Ratcliffe! Under det att Pocahontas förbereder sig inför den eleganta Kungabalen, med en näst intill komisk hjälp av jungfrun Fru Jenkins, växer hennes känslor för Rolfe. Men John Smiths plötsliga uppdykande tvingar Pocahontas till ytterligare ett livsavgörande beslut mellan två kärlekar och två sätt att leva!

År: 1998

Russell Means
Jean Stapleton

Bambi Tjejen

Mycket dålig som den första filmen,slösa pengar
på skit filmer,en mycket dålig uppföljare!
godkänd 2:a

rivulet

förutom den lilla twisten med john smiths död/liv så är filmen död. dött, tråkigt och platt! kan till och med gå så långt som att säga att det är den sämsta disneyfilmen någonsin! (efter herkules)

Ana-Ana

Den här var så kass!
Den får en :a för att den hade rolig humorn ibland;D

Evenstar_92

Ruttet försök på en uppföljare.
En skam mot Disney.

Det är faktiskt en bra 2 med bra låtar och allt, riktigt underhållande!

TheHobbit

jag fick en god lust att spy upp mina chips ikväll.
VAD FAN!? menar dom allvar? vad är det här för skit? Pocahontas ETT är en av de bästa filmerna i historien, hur, HUR kan man göra en uppföljare som den här? det är skit alltihop och jag förundras över hur jag lyckades se klart på hela.

Det fanns alltså saker som jag blev djupt besviken på. John Smith... var kom kaxigheten ifrån? vavava? I första filmen var han en sjysst och as grymm snubbe som jag gillade en massa. MEN i den här filmen...hmm, jag räknade upp till typ 7 stycken kassa repliker han sa under sina fajter, kanske till och med fler... det skulle inte förvåna mig. Så kaxigheten och John Smith hör INTE ihop. Något som hör ihop med John Smith däremot är allas våran Pocahontas. Rolfe eller vad fan han heter kan dra dit pepparn växer tycker jag. Det ska vara SMITH okej!

Sen har vi rösterna, skådespelandet alltså... SKIT. Det är samma tjej som gör rösten till Pocahontas som det var i ettan. Vad hände? Vart tog inlevelsen vägen? Med inlevelsen syftar jag på ALLA, fy! ja fy skäms på er. Och sångerna, jag fick lust att bara spola över dom men det gjorde jag inte (av någon anledning?).
Det var dåligt tecknat, dålig musik, dåliga skådespelare, dålig handling... SÄMST handling för att vara helt uppriktig.

allt som allt. Dom skulle alldrig ha gjort en uppföljare på Pocahontas. Svaaaaaag, oja mycket svag etta. TACK FÖR ATT NI SABBADE MIN DAG

jag ångrar att jag såg denna film, det försörde så mycket av den första filmen. dessutom så var denna uppföljare usel, kom igen nu snackar jag vi mjölkning i brist på idéer.

Bra för att vara en uppföljare. Ett nytt fantastiskt äventyr tillsammans med Pocahontas.

Halloween_4

Fruktansvärd uppföljare. När jag började titta på den såg den ganska bra ut, men jag trodde den gick ut på att den här John skulle ta med henne till hans värld. Men så var det ju inte alls. NU var det ju den här nya karln som bara kom och ändrade allt som var så bra i ettan.

Bambi Tjejen

Mycket dålig som den första filmen,slösa pengar
på skit filmer,en mycket dålig uppföljare!
godkänd 2:a

Pocahontas (1995)