Min vän Harvey

Handling: Elwood P. Dowd är en vänligt sinnad medelålders man, vilken ständigt påstår sig vara i sällskap med en osynlig knappt två meter lång kanin. Detta ställer till med bekymmer för Elwoods syster och hon försöker därför få Elwood inlagd på ett mentalsjukhus...

År: 1950
Charles Drake
Cecil Kellaway
Victoria Horne
Jesse White

En gammal klassiker med James Stewart i huvudrollen som underlig farbror. Finns ju en uppenbar koppling till Donnie Darko med en stor kanin som låtsaskompis, men utöver den detaljen finns det inte mycket likheter. Det här är för mycket fars och förväxlingar för att jag ska kunna roas. Tycker inte ens att James Stewart är särskilt rolig och Joesephine Hull som hans syster är bara gapig och påfrestande hysterisk. Nej, jag finner ingen klass på det här utan det är mest barnsligt och går på halvfart.

Tycker filmen påminner en del om Arsenic and old lace. Dem båda är teatraliska, konstruerade till manuset sett, fast dem är båda charmiga. Denna är dock charmigare!

Killestocktown

Underbar klassisker med James Stewart - en av hans absolut bästa filmer nånsin!!

En väldigt trevlig och mysig film där James Stewart gör ännu en av sina charmiga och sköna prestationer. Har en viss Donnie Darko tagit härifrån tro ? Jag tror det. Hur som helst en film man blir glad av och som är en klassiker.

struwe

det här är en av mina absoluta favoritfilmer,vet inte varför men allt känns bara bra när man ser den

Härlig stämning där Stewart gör en riktigt sympatisk roll. Känns som om Peter Sellers gjorde en liknande insats 30 år senare i "Being There". Man blir lite glad när man ser Stewart. Systern var dock något jobbig i längden med sin skrikiga röst.

Filmen är svartvit