Den heliga Familjen Addams

Handling: Det är kärlek vid första ögonkastet när Gomez och Morticia välkomnar det senaste tillskottet i Addams-familjen: Pubert, den mjuka, kramgoa bebisen med mustasch. När Fester faller pladask för den runda barnflickan Debbie Jilinsky, upptäcker Wednesday och Pugsley att hon är en svart änka, en mörderska som planerar att lägga till Fester i raden av döda makar.

Familjens framtid ser ännu mörkare ut när barnflickan gifter sig med Fester och får ungarna ivägskickade till ett sommarläger. Men Wednesday har fortfarande ett par saker i skjortärmen?

År: 1993

Nathan Lane
David Hyde Pierce
Tony Shalhoub

Spike

Till skillnad från den första filmen är faktiskt den här riktigt kass. Det blir bara för mycket och humorn sjunker från något riktigt bra till den typiska amerikanska smörjan. Det känns som att man har försökt pressa ur karaktärerna så mycket som det går, men istället för att bli roligare blev de bara jobbigare. Förutom det var den förutsägbar och tråkig.

uncle_funk

Jag gillar Addams filmerna, dem har någon slags dragningskraft i sig så att man vill se dem igen.

rätt bra sådär, ja, får en svag 3:a

Rolig rulle men som inte håller i slutet.

rednaxela

Familjen addams är speciella inte som vanliga människor skulle ha varit högtider eller giftermål.
Filmen är rolig men lite väl överdriven men jag kan inte mer än att ge den godkänt.
Se den och tyck som du själv vill.

Familjen Addams ja vad kan man säga om den ?Ja den är jätte kul och knäpp med addams galna ideer.Dom dansar ju så bra och jag tror att disney inte är deras favoriter...!!

lik ettan men med ett större inslag av humor och färg. riktigt rolig när barnen är på sommarkollo. alla gamla karaktärer är med och de blir vad som förväntas.

Familjen Addams (1991)
Familjen Addams återförenas (1998)
Familjen Addams 2 (2021)