Scorched Heat

Handling: Den fruktansvärde Mr. Andersson är tillbaka för att hämnas det brott som begicks mot honom för många år sedan, den där mörka natten då en pojkstreck förvandlades till en lek på liv och död. Mr. Andersson dog av sina brännskador, men pojkarna som skulle driva lite med honom med hjälp av en smällare åkte aldrig fast. Givetvis måste dom nu vuxna pojkarna hjälpa varandra från denna fruktansvärda mardröm.

År: 1987
Peter Kimay
Max Fredriksson
Per Stadin

Rahkonen

Antagligen den mest underhållande filmen jag någonsin sett, alla kategorier!, och jag menar det verkligen. Diskhon och Harald munhuggs i en scen som bara måste ses! Sen får diskhon "utlösning" i nyllet på Harald. Bisarr, töntig, obskyr och sanslös. En svensk pärla.

Otippat bra story, hade nästan trott att filmen skulle vara mer budjet!

Dr Y

En äkta Cultklassiker! Har alla de obligatoriska lågbudget ingredienserna typ Fullmåne/Biljakter/Hårda Outlaws/Explosioner/Töntiga poliser/Snygga brudar/Förbrända Monster & Vålnader mm. Kan man begära mera av denna ½-svenska komedi- skräckfilm signerad regissören Peter Borg. Filmen kom bland de fem bästa i Femmans TV-serie "100 HÖJDARE". Tyvärr verkar distribution saknas, men korta scener med filmens "anti-hjälte" HARALD "Harold" TREUTIGER visas ofta i SVT, TV 4 och Femman. På nätet hittar man inte så mycket, men det finns en hel del bilder på en finsk hemsida: http://www.elitisti.net/review.php?id=10874&page=1 ...om man nu förstår någonting av texten -:)

Rahkonen