Av samma blod

1,0

Handling: Två bröder, Joey och Dallas, förbereder en jakttur upp i det otillgängliga Rocky Mountains. En utflykt de båda ser fram emot efter många år av slitningar och osämja dem emellan. Men vandringen utvecklar sig till en kamp på liv och död. Det första som möter dem är en korsfäst jägare... Det andra, den grupp av isolerade bergsbor som dödade och korsfäste honom och som nu - med sin fanatiskt religiösa blick - har fått vädring på två nya offer... Jägarna Joey och Dallas har oväntat blivit de jagade.

År: 1989
Regissör: George Jay Bloom III
Originaltitel: Brothers in Arms
Längd: 01:28, 01:20 (Svensk klippt utgåva )

Den här filmen blev först totalförbjuden i Sverige. Jag kommer ihåg att tidningen Scandinavian Film & Video berättade hela filmen i tidningen bara för att vi svenskar inte skulle få se den. Den släpptes dock sedan med många klipp och det är den versionen jag har sett.

Filmen är som en blandning av "Hills Have Eyes" och "Den sista färden" och är oftast väldigt misslyckad. Att den sedan är klippt stup i ett förstör massor av helheten. Fattar inte hur det på 80-talet kunde vara lagligt att släppa filmer så totalt sönderklippta.

Skådespelarna är väldigt dåliga och dialogen är hur töntig som helst. Får en stark etta. Ni som såg på "Arkiv X" kommer känna igen en något yngre Mitch "Skinner" Pileggi.