Riding the Bullet

2,2

Handling: Alan Parker, en ung konstnär från Maine, finner sin största inspiration i dödens skönhet. I den fasta övertygelsen att hans älskade kommer att lämna honom gör han ett spektakulärt självmordsförsök på sin födelsedag. Han lyckas inte, men vad han inte vet är att han har lyckats med något annat: han har öppnat en dörr till den mörka sidan. Det dröjer inte länge förrän han får veta att hans mamma har fått en allvarlig hjärnblödning. Vägen till hennes sjukhussäng blir en mardrömsfärd med döden som chaufför.

Regissör: Mick Garris

Matt Frewer
Simon Webb
Keith Dallas
Danielle Dunn-Morris

En spännande och ganska nervkittlande film. Bättre än jag väntat mig.

tennisemme

Att välja livet eller döden, det är frågan. Och är döden verkligen så vacker?

Rune

Dålig film med ointresant handling,skådedpelare.

korp72

Det var inte så lyckat att göra film på den sämsta novellen i "Allt kan hända". Novellen är på 56 sidor och det räckte inte till för att göra en film på en och en halv timme. Inte mycket skräck blev det heller.

Problemet med den här King-rullen är, just som Savannah skriver, att den egentligen inte är någon rysare utan ett drama. Man känner sig lite lurad över att man trodde att det skulle vara mer skräck, samtidigt som jag ändå ser avsaknaden av skräck som positiv. En film om livet och dess värde som fick mig att må ganska bra i slutet. Sista kvarten är filmens styrka, då den från en tvåa höjer sig till en svag trea.

Savannah

En fint fotograferad film med viss potential, men är för rörig, helt enkelt. Bra skådisar kommer bort i denna King-rulle, som dock ska ha ett plus i kanten för att den inte använder sig av chockeffekter. Trots det blir den ändå inte vidare skrämmande, så vad är syftet? Regissören verkar ha pluggat på dramagenren mer än skräckditon, tyvärr...bättre lycka nästa gång!

djerryg

Ja, om en film verkligen inte väcker något intresse så ska den ha det sämsta betyget., den här filmen uppfyller de kraven! Jag hängde inte alls med i händelserna i alla fall även om jag försökte. S. King har gjort många bra men också många värdelösa filmer, detta är en av dem.