Madagaskar

Handling: Lejonet Alex, zebran Marty, giraffen Melman och flodhästen Gloria lever sina liv i största bekvämlighet på Central Park Zoo i New York. Mat på regelbundna tider och beundrande zoobesökare som avgudar dem försvinner då Marty är nyfiken på världen utanför och med hjälp av ett gäng helsköna pingviner rymmer han för att gå på upptäcktsfärd...

Regissör: Eric Darnell Tom McGrath

Christopher Miller
Andy Richter
Conrad Vernon

Spike

Just smile and wave boys. Smile and wave.

MNA

Ovanligt ojämn animerad film med inriktning på slapstick. Väcker knappt några känslor över huvudtaget. Visst finns det roliga moment, men det mesta känns dammigt och långt ifrån nyskapande. Detta är en film för de allra minsta trots vissa skämt som bara vuxna kan förstå. Annars är det hela väldigt snyggt och animeringstekniken är väldigt intressant. Ali G och Cedric the entertainer gör de bästa rösterna i filmen.

oElle

Denna film gör mig glad, så himla skrattglad om jag ska uttrycka mig mer :D Världens bästa humor.. gillar alla dessa djur från zoot och kungen på Madagaskar .. I LIKE TO MOVE IT, MOVE IT!! Den svänger liksom, wiiihooow!

Har du inte sett den? Isf, det är ett måste.. Du kommer inte bli besviken, omöjligt ;)

Den är väl rolig... eller typ iallafall.

guldis25

jag säger ingenting om den här

Nja, nån höjdar film va det ju inte direkt, bara vissa små saker som gjorde den lite små bra. Får en svag 3:a

bananasplit_96

Det här är nog min favorit bland animerade filmer! Massor av roliga scener, det händer saker hela tiden! Och de härliga karaktärerna, lejonet Alex, zebran Marty, flodhästen Gloria, giraffen Melman, lemurerna och pingvinerna så klart :-). Jag skrattar i nästan varenda scen!
Men filmen är inte bara rolig, det är lite allvar i botten också, på grund av att vänskapen mellan Marty och Alex inte är helt okomplicerad. Men se filmen, så får ni veta mer!

Nja, ingen vidare bra barn/familjefilm, tyckte den var långtråkig, trots att det hände saker hela tiden så kändes det bara trist. Får en tvåa i allafall.

MaliciousDelight

Haha, en jätteskön film full med humor! Underhållande till tusen.

Bra film är väldigt kul! Bra underhållning..

Filmen är animerad

Madagaskar 2 (2008)