Livsfarligt uppdrag

Handling: Joe Bomposa är ledaren i ett världstäckande nät av brottslighet. För att kunna sätta dit honom får polisen Charlie Congers (Charles Bronson) ett ytterst viktigt uppdrag av FBI - att hitta Joe Bomposas vackra älskarinna, som befinner sig i Schweiz, hårt bevakad av Bomposas män. Samtidigt lejer Bomposa en av de bästa lönnmördarna för att göra sig av med henne och polisen...

År: 1979
Jill Ireland
Rod Steiger
Henry Silva
Strother Martin

Challe blixtrar till lite här och där och är hård i sedvanlig stil. Blåsrör eller yxa duger gott som vapen åt Challe, å det gillar vi. Steiger var en klass-skådis och det visar han här. Ganska mysig alpmiljö i Schweiz men annars är storyn ganska medioker. 2,5 i betyg.

Helt okej Bronson rulle. Lite seg och tempofatting emellanåt, men ändå godtagbar. Steiger är kul som den stammande och löjliga maffiabossen.
Svag trea i betyg.