Fight Club

4,1

Handling: En ung förvirrad man utan familj, i en inte alltför avlägsen framtid, tröttnar på sin innehållslösa karriär och den konsumtionsfixering som omger honom. Tillsammans med sin vän Tyler startar han en så kallad "The Fight Club", där unga män blir av med sina frustrationer genom att slåss. Regler skapas, det bildas fler och fler fight clubs och Tyler blir en slags hjälte och kultfigur för sin generation.

År: 1999

Christie Cronenweth
Tim De Zarn

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Fredrik

Inget är perfekt och det är i skönhetsfelen den verkliga skönheten oftast sitter, det må vara sant, men Fight Club är kommer så nära perfektion det går. En vacker, välspelad, på alla sätt välgjord film som träffade mig som en spark i magen första gången jag såg den och flera gånger efteråt. Utan tvekan den film som har betytt allra mest för mig själv, och generellt sett en oerhört viktigt film, framför allt för männen i och runt min generation.

manne747

Det spelar ingen roll vem du är.
Se Fight Club.

Evenstar_92

Varför svindlar höga betyg kring den här, och den är långt ifrån perfektion!
Den här filmen kunde vara förutsägbar i många fall, och jag tycker inte den är i toppklass.
Dock så var den bra (fram till slutet), och det är den första film som jag faktiskt gillar Brad Pitts insatser, helt otroligt, så det ska han ha cred för.
Kunde vara otäck ibland med blodscenerna, men det gillar vi.
En bra film som helt klart är sevärd.

En klassiker nästan allt är mycket bra i denna film, manus, handling, miljöer, skådespelare, lite för blodig för min smak drar ner betyget till en stark 4:a

Nja, inte min typ av film. Tyckte inte att det fanns någon vettig handling, vilket gjorde att filmen blev ganska trist.

Brita

Välspelat. Mycket bra story och manus.

AggieD

Om man bara hör någon berätta om filmen låter den dålig; en massa män som slåss i en källare. Desto längre in i filmen man kommer blir man förbluffad gång på gång. Många otäcka, men sjukt(!) bra scener och underbart skådespeleri av Pitt, Norton och Bonham Carter. Personligen är Fight Club min favoritfilm, och jag tycker att ALLA bör se den.

Väldigt bra film och skön handling. Norton, Bonham Carter och Pitt är grymma i sina roller.

Desperat

Början var bra, men den blev bara sämre och sämre.

Lingon88

Huvudrollsinnehavarna gör ett underbart jobb. Brad gör ofta mycket bra ifrån sig och så även nu. Handlingen är också riktigt bra och hela historian vävs ihop på slutet på ett riktigt bra och oväntat sätt.