En dag i livet

3,8

Handling: Jennifer Lopez spelar Jean Gilkyson, en ung änka på flykt undan en våldsam pojkvän. Desperat försöker hon på alla sätt att ta hand om sin dotter, och tvingas till slut flytta in hos sin svärfar. Men relationen med f.d. svärfadern är sedan länge ansträngd. Tillsammans återupptäcker de dock varandra, och lär sig att tiden har en tendens att läka gamla sår.

Regissör: Lasse Hallström
Becca Gardner
Camryn Manheim

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Wookad

Helt klart en av de bästa filmerna jag sett, nästintill lika bra som Hallströms Gilbert Grape. Lasse är verkligen en underbar regissör, hans filmer är fullkomligt underbara. Varje gång!

Riktigt bra rollprestationer av alla. Freeman är sedan tidigare en av mina favoritskådisar, detsamma gäller Redford. Mycket bra rollprestation av Lopez också, verkligen överraskande. Men den som kanske ska ha mest cred av alla är väl björnen Bart. Ruskigt duktig ;)

När jag fick höra att Lasse Hallström skulle göra en film med en av mina personliga favoriter Morgan Freeman i en av rollerna kunde jag knappt bärga mig. Det här är återigen ett underbart drama med miljöer som är oförglömliga. Det är inte riktigt i nivå med Gilbert Grape eller mästerverket Ciderhusreglerna ska sägas, mest på grund av den lite tamare handlingen, men inte långt ifrån. Jennifer Lopez trodde jag verkligen inte skulle passa, men tji fick jag. Antagligen gör hon sitt livs roll i den här filmen. Lasse Hallström har återigen lyckats göra en vacker film med djup. Hatten av!

Savannah

Hm...har vi verkligen sett samma film, Filmpunkts-recensenter? Jag tyckte att filmen var sevärd men märkligt oengagerande. Inte tusan briljerar Lasse Hallström med denna film (bättre lycka nästa gång)? Freeman och Redford är alltid sevärda, men JLo är tyvärr långt ifrån lika bra. A waste of time, om man inte går igång på taskigt smink, förutsägbarheter, Freeman en vanlig dag på jobbet, noll djup, en jobbig unge, smäktande musik, schysta naturbilder, björnar, icke trovärdiga inslag, en åldrande Redford och fantastiskt lågt tempo som får växande gräs att likna action.

malinedwardsson

Jag visste ganska tidigt hur filmens handling skulle se ut, men trots det är den värd att se!

Helt okej rulle för en kväll, stundtals gripande och spännande.

alexback

En av de bästa filmerna jag nånsin sätt.. Den har allt spänning, hjärta, humor å fantastiska skådespelare.

Robert redford, och Morgan freeman är filmen... och Lasse Hallström förmedlar den på ett helt underbart sätt..

Ett mästerverk

Riktigt bra och gripande film, en sådan där film som man aldrig vill ska ta slut, men det gjorde den ju hehe konstigt annars. Hela filmen rakt igenom a ett mästerverk, och alla skådespelarna gjorde sina roller otroligt bra. Kan ju inte annat än ge denna fantastiska film en 5:a

Shadowplay

Hmm, den var väl bra. Inget speciellt med den tyckte jag och den var lite seg. Men sevärd.

Evenstar_92

Jag är så stolt över att den här filmen är regisserad av en svensk, återigen.
Lasse valde ut bra skådespelare, jag tvivlade inte innan på att Jennifer skulle vara dålig, för jag har sett henne göra bra jobb i andra filmer.
Så hon och de andra levde klart upp till förväntningarna.
Jättebra och smart manus, kanske ganska förutsägbart vad som skulle hända ibland, men jag gillar när det stämmer överens mot vad en själv tycker.
Den hade ganska tråkigt namn, vilket var det första jag tänkte på när pappa tyckte att jag skulle se den, men nu när jag har sett den vet jag att det inte är så.
Den här filmen är klart sevärd, en stark 4:a!

martin88

En mycket varm och härlig film. Hallström har verkligen känsla för att skapa den rätta stämningen! Skådespelarprestationerna är prickfria och manuset väldigt gripande, dessutom väldigt vackra miljöer och snyggt foto!

Biopremiär: 2005-12-02