Appleseed

Handling: Deunan blir återinkallad efter kriget till en ny regering, och det visar sig att kriget varit slut i flera år. Hon återvänder till en ny värld där bio-människor och människor lever ihop i en symfoni av harmoni. Men under ytan finns flera hot mot detta paradis, hot som rör sig inom regeringssalarna...

Regissör: Shinji Aramaki
Mami Koyama
Takehito Koyasu
Toshiyuki Morikawa

Zirgo

Deunan kommer till Utopia. En värld där rättvisa härskar och där allt är så bra så bra, men under ytan så kokar ett hat emot den förbättrade människorasen Biogenicals.
Jag vet inte om filmen är baserad på en serie, men manuset känns fattigt. Visst kan man ana sig till hela storyn men den blir alldeles för tunn. Dessutom är det en anime och det som oftast krävs av en anime är en bra story. Även om animeringarna höll en väldigt hög klass så hjälper det inte filmen mer än till en 2:a.

Rymdis

Helt okej. Snygga effekter, coola röster.

Zirgo

sirnootherlikemykind

helt okej anime..

Rune

En helt okej anime film.

Hook

Inte så otroligt rubbad och det blir aldrig riktigt tråkigt som andra Si/Fi thriller i Anime.

Men det är inte Anime i denna rulle utan 3D-ANI.
(KILLER-7 look). Mycket bra är betyget, som den förtjänar fast med ett litet hmm i bakfickan en svag fyra till denna remake av den ännu sämre vision...

Filmen är animerad

Appleseed (1988)
Appleseed Saga: Ex Machina (2007)