Blood: The Last Vampire

Handling: Saya är medlem i en hemlig grupp vars uppgift är att döda demoner.

År: 2000

Youki Kudoh
Saemi Nakamura
Joe Romersa
Rebecca Forstadt

helt okej, mycket annorlunda och en kort film men funkar bra om man har intresset

En av dom bästa Anime jag sett! Otroligt vacker och fint tecknad Anime med spektakulära actionscener! Jag är en Animefanatiker och van vid Anime. När filmen var slut var jag otroligt gripen och ville bara se mer. Verkligen mästerlig Anime! Se den!!

Rymdis

Otroligt vackert tecknad och bitvis spännande, men den hade vunnit på att ge lite mer bakgrund och bygga upp karaktärerna lite. Kanske mest för den som verkligen gillar anime.

Hook

Kort men intensivt action drama med massor av läckra demoner och snabba fight scener med hyper coolhets faktor på max. Storyn känns väl arbetad genom filmen och det är aldrig en tråkig sekund.

Man önskar bara att den var längre så man kunde se mer av Sayas demon slakteri. Blood: the last vampire är en test film för att testa ny teknik inom animé vilket verkar fungera här helt utan problem samt är en fröjd för ögat att se något nytt och fräsht från Japan.

Story: 4
Regin: 3

helhet: 3+

Xenomorph

För kort och innehållslös för att bli riktigt intressant. Dock så är den rejält snygg.

Filmen är animerad

Blood: The Last Vampire (2008)
Blood-C: The Last Dark (2012)