Fönstret åt gården

2,3

Handling: Arkitekten Jason Kemp, som nyligen blivit förlamad, tror att han blivit vittne till mordet på en grannfru. Tillsammans med sin kollega Claudia börjar han göra efterforskningar om kvinnans försvinnande och polisen Charlie Moore, som är ansvarig utredare av fallet, låter dem hållas. Jason är fast besluten att lösa gåtan men finner snart att han själv hamnat mitt i en livsfarlig katt- och råttalek...

Nyversion av Hitchcocks klassiker.

År: 1998
Regissör: Jeff Bleckner
Originaltitel: Rear Window
Christopher Reeve
Daryl Hannah
Robert Forster

minbabygeorg

Heej, ville bara säga att denna film är ett mästerverk.
Men är det någon som vet vart jag kan köpa denna film? Jag har letat nästan överallt och jag kan inte hitta den.. Snälla hjälp mig om det är någon som vet :DD Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt År :)

En spännande och bra film.

Mycket sämre än orginlet. Denna version är inte lika spännande eller rafflande.

manne747

de e ju en riktigt bra historia, även om skådespelarinsatser å sånt kanske inte riktigt e super

struwe

Jag har alltid tyckt att fönstret åt gården är Hitchkocks mest överskattade film och denna nyinspelning är inte mycket bättre men en stor eloge till Christoper Reeve.Han är bra här och det är lite sorgligt med tanke på hans öde men det hjälper ju inte filmen tyvärr.Segt och tråkigt.Se nyinspelningen av Varg-Larsen om ni vill se nåt med Reeve förutom Superman,Den ÄR bra

Sweet_Jenny

ganska bra, fast lite väl konstigt =S svårt att beskriva, slutet var rätt okej, ganska spännande men den är inte så bra för att man ska se den flera gånger under en kort tid. Det finns bättre filmer.

En spännande och intressant nyversion av en gammal Hitchcock-film. Har inte sett originalet, men skulle vara kul att se det.

Fönstret åt gården (1954)