Four Brothers

Handling: Fyra adopterade bröder återförenas vid deras mors begravning. Polisen påstår att det var en olycka vid ett rån som ledde till moderns död, men bröderna gräver vidare i fallet.

Regissör: John Singleton
Terrence Howard
Garrett Hedlund
André 3000
Kenneth Welsh

"Välspelat och spännande med riktigt snygga actionscener, men tjatigt i längden."

Jag har länge velat se Four Brothers, eller jag har velat se Wahlberg, för han brukar vara väldigt bra i sådana här typer av filmer, ok han var helt ok. Alla skådisarna i den här filmen var väldigt bra och det gjorde filmen trovärdig. Riktigt realistiska och snygga actionscener, samt trovärdiga karaktärer lyfte den här filmen rejält. Även om själva handlingen inte var något att klappa händerna för, eller de trista skurkarna så var detta en underhållande film. Jag tyckte om handlingen, jag tyckte om skådisarna och jag älskade skjutscenerna. Det sämsta med filmen var att den var otroligt förutsägbar och det var lite trist, personerna i filmen som egentligen är riktiga roughnecks visar sig vara smart och komma på smarta planer, bara sådär, det var lite orealistiskt.

Ljud/Musik: 3
Manus/Handling: 2
Skådespelare: 4
Effekter/Foto: 4
Filmlängd: 3

Four Brothers får en stark trea, den är väldigt underhållande och bra, och helt klart en av de bästa filmerna om familjetragedier och hämnd, men det är också en väldigt ytlig film.

En rätt ordinär film. Filmen har rätt schyssta scener och bjuder på en hyffsat underhållande men ändå rätt billig intrig. Inga direkta större brister annars, men inga direkt övertygande element heller. En trea, värd att se om du inte har bättre för dig.

Relativt imponerande.
Övertygande spel och fotot sitter.
Jag hade dock gärna ändrat på en del finesser som till exempel, en del dialoger som gjorde filmen lite mer oseriös.

Annars, en rulle värd att se, klar trea!

en bra film fast manuset va ju åt pipsvänget så det blir en stark trea

En bra film, tårar i ögonen några ggr under filmen. Får en stark 3:a

Alltså jag står mellan en 3:a och en 4:a på denna filmen. Riktigt bra skådespelar insatser, många riktigt snygga scener och gripande många gånger. Men otroligt mycket matcho tendenser genom filmen, nej filmen är för bra för jag ska hänga upp mig på det så en 4:a får de bli.

Frida_OSX

Börjar lite sisådär men blir bättre ju längre det går.

Yasmin

Bra action rulle, fanns roliga repliker, skådisarna var suveräna, speciellt Mark Wahlberg.

Skitbra film! Hedlund är perfekt i rollen, helt enkelt perfekt. Filmen är både full av action och drama i en perfekt blandning. Jag blev bara så tagen av hela historien, som kändes väldigt unik och ärlig. En stark fyra.