Forum » » Biografer » Ang. priser   Obs. Arkivforum. Det går inte att svara i denna tråd.        Ang. priser 2006-11-04 00:33:51
BioAdele
Registrerad: 2006-11-03
Foruminlägg: 2
Ska försvara priset: Går du ut med polarna några timmar en kväll, så dricker du kanske 4 öl för ca 50 spänn. Köper lite nötter, och tar taxi eller nattbuss/spårvagn/t-bana hem. Lätt 300 spänn.
Och skälet till att exempelvis Sagan-filmerna kostade 100 spänn är mycket på grund av längden på filmen. Fraktkostnaderna stiger, biografen kan inte köra lika många filmer på en salong (en salong kanske visar 4 filmer a' 1:45, men hinner bara få in 2 eller 3 föreställningar av en lång film). Dessutom ökar ju personalbehovet vid en sådan film ganska kraftigt.
Tänk efter lite och inse att det ligger mycket jobb bakom en film, samt att visa den. Inte orimliga priser tycker jag.

2006-11-04 04:28:29
Registrerad: 2005-02-18
Foruminlägg: 3936
Vad är haken? Visst förstår vi hur läget ligger till, liksom många andra, men det är saker man helt enkelt måste ta. Vad är det du menar med allt detta? Bortsett från det vi redan vet?

Jag kom nyss hem, och den första delen av det du sa stämmer mycket väl, hur ska vi förändra detta då BioAdele?
__________________________

Don't fall asleep when you are at a Party.
  2006-11-06 02:56:27
ToxicAvenger
Registrerad: 2006-02-14
Foruminlägg: 2888
Skum jämförelse...

Åka utomlands = 5000 spänn. Wow vi kunde ha sett Sagan om ringen 50 gånger istället!

Krabbkalas, krabbkalas!
[Inlägget ändrat av ToxicAvenger 2006-11-06 02:56:48]
  2006-11-06 10:06:52
Registrerad: 2005-02-18
Foruminlägg: 3936
Då hade jag hellre åkt utomlands till ett billigare land och sett den färre gånger.
__________________________

If You Want to be Understood...Listen - Det finns ingen ursäkt till varför man inte ska gå och se Babel
Obs. Arkivforum. Det går inte att svara i denna tråd.