Forum » Övrigt » Fritt forum » Slippa onödiga stavfel!          Slippa onödiga stavfel! 2007-07-16 23:04:34
martin88
Registrerad: 2005-07-09
Foruminlägg: 380
Jag som användare av Mozilla Firefox kände mig manad att tipsa alla om det smarta tilläggsprogrammet till Firefox. Ett lexikon som fungerar på liknande sett som i Word. När man skriver tex här på filmpunkten rödmarkeras alla felstavade ord, högerklickar man kommer olika förslag upp! Tillägget laddas ner här: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:3
Visst ska det erkännas att den inte känner av meningsbyggnader och har lite svårt för särskrivning, men det kan man sedan välja ”lägg till” på ord som ska vara ihopskrivna. Tycker ändå helt klart det är värt att ha den i sin webbläsare.

OT
Har ni några andra tips på bra Firefox-tillägg så skriv gärna här! Några andra bra som jag har är Adblock Plus, FoxyTunes, Google Toolbar, PDF downloader, Download Statusbar, videodownloader och URL Fixer!

__________________________

En kändis är en person som arbetar hårt på att bli känd, och sedan använder svarta glasögon för att inte bli igenkänd - Fred Allen (1894-1956)
  2007-07-16 23:15:19

Usch och fy!!

Varje gång jag skriver i Word-dokument, har jag tagit bort den funktionen. Det är så otroligt jävla jobbigt med en röd text under, varje jävla gång man skriver fel!! Dessutom finns det många ord som inte finns med i "listan" över ord som finns! Man blir helt vanvettig varje gång man skriver rätt och det blir ett jävla rött sträck under ändå!!

Men. Det kan ju finnas de som tycker skiten är bra också.... hur man nu kan tycka det...

About sex:
when it's good, it's very, very good; and when it's bad, it's better than nothing.

[Inlägget redigerades av Shadowfax 2007-07-16 23:16:04]
  2007-07-16 23:26:37
martin88
Registrerad: 2005-07-09
Foruminlägg: 380
Visst är det lite störigt, men då lägger man till det orden. För mig är det iaf väldigt bra eftersom jag skriver "itne", "inet" istället för "inte" och många sådana fel, då är det rätt smidigt att man kan se snabbt vilka fel det är. Men det är inte säkert att så många gillar det, inte vet jag!
  2007-07-16 23:28:03
Foruminlägg: 2209
Haha nej, jag får damp av alla de små röda linjerna. Jag hata dom Och palla lägga till varje ord, det är bättre att checka igenom stavfel. Tycker jag.

2007-07-20 01:05:56
Wookad
Registrerad: 2006-03-21
Foruminlägg: 3283
Håller med, tar även jag bort sär skrivnings programmet (ja, det var med flit)
  2007-07-20 05:05:05
Registrerad: 2005-02-18
Foruminlägg: 3936
Vem fan stavar fel igentligen? Lär er skriva om ni har problem meddet.
__________________________

Tell Drama he's on the top of my list of things to do today, along with inserting needles in my cock!
  2007-07-20 15:59:10

2007-07-20 16:29:39
Dan banan
Registrerad: 2006-04-01
Foruminlägg: 1006
Lepre: När man nu råkar stava fel här i forumet så tror jag att det handlar om barnsligt slarv, och inte om skrivkunnighet

Martin88: Tanken är god men du får höra med någon annan sajt, för här på filmpunkten så tror jag inte någon behöver funktionen så speciellt mycket. Å för det andra så bildar vi aldrig några större debatter då stavfel väl påträffas ..

jag lägger till ett "Dööh!" idag för mitt oförklariga petnoga-fenomen..
__________________________

"Never let her out of your  sight.
Never let your guard down. Never fall in love"

2007-07-21 04:30:19
Registrerad: 2005-03-03
Foruminlägg: 1061
Dan banan: Det var ett personligt pogram, alltså ett tips som riktade sig till personer inte filmpunkten som portal. Jag tycker personligen att det ser trevligare ut om folk stavar rätt och skriver sammanhängande (även vad orsaken är).

'En sparv kan inte veta att han inte är en gås.'
  2007-07-21 20:34:22
Foruminlägg: 2209
Då får väl folk lära sig att skriva och kolla igenom stavfel.